آفتاب

پیونگ‌یانگ سخنان رئیس‌جمهور کره جنوبی را تحریک‌آمیز خواند

پیونگ‌یانگ سخنان رئیس‌جمهور کره جنوبی را تحریک‌آمیز خواند

درخواست رئیس‌جمهور کره جنوبی در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر تخریب آخرین دیوار حائل جهان در شبه‌جزیره کره مورد انتقاد کره شمالی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: پارک گئون هیه، رئیس‌جمهور کره جنوبی دلیل اصلی تخریب روابط کره شمالی و جنوبی و عامل بی‌اعتمادی و تقابل دو کشور است.

پیونگ‌یانگ در این بیانیه درخواست پارک برای کنار گذاشتن تسلیحات هسته ای و ارتقای سوابق حقوق بشری را رد و بر عزم خود برای توسعه برنامه هسته ای تاکید کرد و آن را "شمشیر گران‌بهای" این کشور خواند.

سخنگوی کمیسیون دفاع ملی کره شمالی همچنین با تمام قطعنامه‌های تصویب شده توسط سازمان ملل مخالفت کرد و گفت: سازمان ملل به یک ماشین رای گیری برای آمریکا و متحدانش تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل از جامعه بین‌المللی خواست که به تخریب آخرین دیوار حائل جهان که دو کره را جدا کرده است، کمک کنند. وی از پیونگ‌یانگ خواست از برنامه هسته ای دست بردارد و مسیر اصلاحات و پیشرفت را انتخاب کند.

کره شمالی سخنان پارک را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و سخنان وی را یک چالش آشکار علیه نظام اجتماعی و شأن این کشور عنوان کرد.

پیونگ‌یانگ سخنان رئیس‌جمهور همسایه جنوبی را تحریک‌آمیز خواند و اعلام کرد: این سخنان باعث سوق دادن روابط دو کره به سمت نابودی کامل می‌شود.

انتهای پیام

کد N519618

وبگردی