آفتاب

خرم: در روند مذاکره برای مذاکره نیستیم/ به نتیجه نرسیدن مذاکرات نیویورک قابل پیش بینی بود

خرم: در روند مذاکره برای مذاکره نیستیم/ به نتیجه نرسیدن مذاکرات نیویورک قابل پیش بینی بود

علی خرم نماینده پیشین ایران در سازمان ملل معتقد است که مذاکرات هسته ای در مسیر مذاکره برای مذاکره نیفتاده است.

اين ديپلمات سابق کشورمان در گفت و گو با خبرآنلاين درباره ادامه دار شدن مذاکرات هسته اي گفت: اين مذاکره براي مذاکره نيست. اما مقدار اختلاف نظرها در حدي است که تا بر اين فائق نيايم تغييري در روند مذاکرات اتفاق نمي افتد. پيش بيني مي شد که اگر طرف ايراني و 5+1 نتوانند تفاهم بکنند احلاس نيويورک بدون نتيجه خواهد شد. لذا به نتيجه نرسيدن مذاکرات نيويورک چيزي خلاف انتظار نيست. طرف آمريکايي ،فرانسوي ، انگليسي و ... نظرهايي دارد و طرف ايراني هم نظرهاي ديگري دارد.

خرم درباره پيشنهادات جديد آمريکايي ها نيز گفت:آن ها مي خواهند در شکل هم شده کاري انجام بدهند تا به نوعي آن نگراني هاي آژانس و غربي ها از موضوع هسته اي دارند برطرف بشود.

وي درباره راهکار خروج مذاکرات از بن بست هم گفت: راهکار اين است دو طرف نوعي تسامح و تساهل داشته باشند. آمريکايي ها نبايد روي  تعداد سانتريفيوژها تا اين اندازه تمرکز کنند. از طرف ديگرو موضوعاتي که مربوط به تحريم ها است و مورد نظر ايران است بايد عملي شود. از طرف ايران نيز ما تعداد سانتريفيوژها را براي يک برنامه 20 ساله را در نظر بگيريم. مي توانيم برنامه را 10 ساله در نظر بگيريم.

2929

 

 

کد N519478

وبگردی