آفتاب

روستاییان افغان چهار شبه نظامی طالبان را اعدام کردند

روستاییان افغان چهار شبه نظامی طالبان را اعدام کردند

یک مقام افغان اعلام کرد که گروهی از روستاییان این کشور چهار شبه نظامی طالبان اسیر خود را اعدام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که نیروهای امنیتی افغان برای ششمین روز متوالی به نبرد خود با شبه نظامیان در یکی از مناطق استان غزنی ادامه دادند.

محمد علی احمدی معاون والی غزنی گفت: این اعدام‌ها پس از آن انجام شد که شبه نظامیان طالبان در این منطقه طی یک هفته گذشته بیش از صد نفر را کشتند و از این میان بیش از دوازده تن را سربریده‌اند.

این درگیری‌ها که در منطقه اجرستان استان غزنی واقع در جنوب غرب کابل صورت گرفت بخشی از تلاش طالبان برای تشدید حملات در سراسر این کشور به منظور بهره برداری از موقعیت ایجاد شده به دنبال خروج نیروهای خارجی از افغانستان است.

حملات طالبان با حضور 700 شبه نظامی حدود 6 روز پیش آغاز شد اما تقویت نیروهای کماندویی ارتش افغانستان و همچنین تهدید هوایی هواپیمای ناتو جلوی تسلط طالبان را در این منطقه را گرفته است.

امروز (شنبه) درگیری‌های سنگین در منطقه اجرستان ادامه یافت. چهار شبه نظامی اسیر شده طالبان دراین منطقه که ساکنان روستای ارزکای تحویل داده شدند. مشخص نیست که چه کسی این شبه نظامیان را به اسارت در آمده را تحویل به روستاییان داده است.

به گفته احمدی کماندوهای ارتش افغانستان با پشتیبانی هواپیماهای ائتلاف نظامی ناتو روز جمعه به این منطقه رفتند تا به پلیس و ارتش محلی افغانستان کمک کنند.

وی افزود: جنگنده های ائتلاف به پرواز در آمده بودند اما منطقه را به سبب نگرانی تلفات غیرنظامی بمباران نکردند.

انتهای پیام

کد N519475

وبگردی