آفتاب
مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس‌جمهور سومالی: همچنان به کمک بشر دوستانه نیازمندیم

رئیس‌جمهور سومالی: همچنان به کمک بشر دوستانه نیازمندیم

رئیس جمهوری سومالی با وجود آنکه اعلام کرده بود، کشورش دیگر ناکام و درمانده نیست، اما از سازمان ملل درخواست کمک نیم میلیارد دلاری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، حسن شیخ محمد، رئیس جمهوری سومالی در مجمع عمومی سازمان ملل اذعان کرد: واقعا از گفتن این مساله که وضعیت بشری در سومالی به شدت بحرانی و حساس است، متاثر می‌شوم. حدود 2 / 3 میلیون تن نیازمند کمک هستند و بیش از یک میلیون تن از 5 / 7 میلیون شهروند سومالی با بحران حاد غذایی مواجه هستند.

وی افزود: درخواست کمک بشری 933 میلیون دلاری در ژوئن سال جاری میلادی ارائه شده اما تنها کمتر از یک سوم از این درخواست کمک به دست سومالی که مدت‌ها با آشوب‌ و بی‌قانونی دست و پنجه نرم کرده، رسیده است.

حسن شیخ محمد ادامه داد: باید فورا به این وضعیت رسیدگی شود. برای فعالیت‌های نجات بخش بیش از نیم میلیارد دلار همچنان لازم است.

وی که از سال 2012 میلادی زمام امور این کشور شاخ آفریقا را به عهده داشته به پیشرفت‌های به وجود آمده در برقراری صلح اشاره کرد و مدعی شد که کشورش دیگر ناکام و درمانده نیست.

این رئیس جمهور گفت: ممکن است همچنان ضعیف و متزلزل باشیم اما دیگر ناکام و درمانده نیستیم. سومالی با حمایت نیروهای اتحادیه آفریقا توانسته شبه نظامیان الشباب را به عقب رانده و 70 درصد از مناطق جنوبی و مرکزی‌اش را پس بگیرد.

انتهای پیام

کد N519466

وبگردی