آفتاب

تحصیل دانش‌آموزان زنجانی در اماکن تاریخی

تحصیل دانش‌آموزان زنجانی در اماکن تاریخی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان، از اجرای طرحی خبرداد که طی آن کلاس‌های درس تاریخ دانش‌آموزان زنجانی در اماکن تاریخی زنجان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه زنجان، یحیی رحمتی در جمع دانش‌آموزان زنجانی حاضر در موزه رختشویخانه زنجان با بیان اینکه این طرح با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش و میراث‌فرهنگی استان به اجرا گذاشته می‌شود، افزود: بی‌تردید با اجرای این طرح، دانش‌آموزان قادر خواهند بود، دروسی را که مربوط به تاریخ سرزمین‌شان است را بهتر فرابگیرند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان علاوه بر یادگیری تمدن‌های مختلف، از فراگیری تمدن سرزمین خود غافل نشوند، تصریح‌کرد: دفاع‌مقدس بخشی از این تمدن است که دانش‌آموزان باید با مرور این حماسه، فداکاری‌هایی را که رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع‌مقدس به نمایش گذاشتند تا یک وجب از خاک ایران پرگهر به دست نااهلان نیافتد، از یاد نبرند.

وی با یادآوری اینکه حضور دانش‌آموزان در اماکن تاریخی باعث می‌شود که آن‌ها با تاریخ این شهر آشنا شوند، اظهارکرد: شهر زنجان در دو برهه تاریخی، یک‌بار در زمان ایلخانان مغول و یک‌بار هم در زمان رواج بابیت به کلی ویران شد، این در حالی است که پنج اثر تاریخی در استان زنجان وجود دارد که در طبقه‌بندی آثار تاریخی در جهان جزوترین بوده و در دنیا به عنوان نخستین و یا تنهاترین شناخته می‌شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری زنجان، از مردان‌نمکی به عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار تاریخ طبیعی زنجان یاد کرد و گفت: این در حالی است که گنبد عظیم سلطانیه، مردان‌نمکی، بنای رختشویخانه، غار کتله‌خور و بازار سنتی زنجان، به عنوان نخستین‌ها، برترین‌ها، بزرگ‌ترین‌ها، قدیمی‌ترین‌ها و برجسته‌ترین‌ها در دنیا به شمار می‌رود.

انتهای پیام

کد N519433

وبگردی