آفتاب

وزارت خارجه روسیه: مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشت اما به نتیجه نرسید

وزارت خارجه روسیه: مذاکرات هسته‌ای پیشرفت داشت اما به نتیجه نرسید

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: ایران و گروه 1+5 در مذاکرات خود در نیویورک موفق شدند به پیشرفتی در زمینه تدوین راه کارهای مختلف برای حل مساله هسته‌ای ایران دست یابند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از خبرگزاری ریا نووستی، در اطلاعیه وزارت امور خارجه روسیه که شنبه منتشر شد، آمده است: مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک به نتیجه قابل ملاحظه‌ای در حل مسائل کلیدی توافق آینده منجر نشده اما با این وجود در این مذاکرات پیشرفتی در زمینه تدوین راه‌کارهای مختلف برای حل مسائل مورد اختلاف حاصل شده است.

هفتمین دور از این مذاکرات با هدف دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در روزهای 18 تا 26 سپتامبر (27 شهریور تا 4 مهرماه) در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد و در حالی صبح امروز به کار خود پایان داد که گفته می‌شود پیشرفت ملموسی در آن حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 و در ماه نوامبر سال 2013 در مذاکرات خود در ژنو به توافقی با عنوان برنامه اقدام مشترک دست یافتند که طبق آن تهران بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را به حالت تعلیق درآورده و در مقابل غرب نیز تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران کاهش داده است.

این کشورها تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر سال 2014 فرصت دارند تا به راه‌حل نهایی در این زمینه دست پیدا کنند.

انتهای پیام

کد N519391

وبگردی