آفتاب

خزانه‌داری آمریکا عمرالشیشانی را در صدر تروریست‌های تحت تعقیب قرار داد

خزانه‌داری آمریکا عمرالشیشانی را در صدر تروریست‌های تحت تعقیب قرار داد

مقامات آمریکایی فهرستی شامل اسامی 14 تن از رهبران و حامیان مالی گروه‌های تروریستی داعش و القاعده که تحت تعقیب هستند را منتشر کردند که یک گرجستانی در صدر این فهرست قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه دیلی‌تلگراف، این فهرست از تروریست‌های تحت تعقیب شامل چهره‌هایی می‌شود که در نقل و انتقالات و آموزش به شبه‌نظامیان خارجی در سوریه و همچنین پشتیبانی مالی از فعالیت‌های تروریستی، تجارت سلاح و برنامه‌ریزی برای آدم‌ربایی‌ نقش کلیدی دارند.

از جمله برجسته‌ترین تروریست‌های تحت تعقیب در این فهرست، ترخان – باتیراش‌ویلی، تروریست گرجستانی ملقب به عمر الشیشانی (چچنی) است که به یکی از فرماندهان ارشد داعش تبدیل شده است.

پس از وی نام طارق الحرزی به چشم می‌خورد. وی یکی از مقامات بلندپایه داعش است که برنامه‌ریزی صدها حمله انتحاری در سراسر جهان را برعهده داشته و توانسته دو میلیون دلار در قالب کمک‌های دریافتی از حامیان قطری، برای این گروه جذب کند. وی همچنین حمله به کارکنان سازمان ملل در لبنان را برنامه‌ریزی کرد.

از دیگر اسامی این فهرست عمرو العبسی فرمانده برجسته داعش است که به چند مورد آدم‌ربایی در شهر حلب سوریه متهم است.

سالم بن غالم، یک فرانسوی متهم به قتل که اکنون مجری اعدام‌های داعش در سوریه است، لادریم، مهاجر آلبانیایی‌تباری که تصاویر سربریدن‌های داعش را در اینترنت منتشر می‌کند و همچنین مراد مارگوش‌ویلی، همکار الشیشانی که پایگاه آموزشی تروریستی در نزدیکی مرز ترکیه ایجاد کرده، از دیگر اسامی حاضر در این لیست هستند.

خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: کسانی که در این فهرست نام آنها درج شده، تلاش کرده‌اند تا برای گروه‌های تروریستی حمایت‌های مالی جمع کنند و همچنین تروریست‌های خارجی به سوریه وارد کرده‌اند.

آمریکا امیدوار است تا با ذکر نام این افراد در لیست تروریستی، فعالیت آنها در زمینه نقل و انتقال پول برای گروه‌های تروریستی کاهش یابد.

همچنین آمریکا دو سازمان تروریستی به فهرست سازمان‌هایی از این دست اضافه کرده که شامل سازمان‌های جیش‌المهاجرین والانصار و سازمان حرکه شام هستند.

الشیشانی یکی از رهبران با نفوذ داعش است که پس از حملاتی به پایگاه‌های نظامی در حلب قدرت پیدا کرد و به عنوان مغز متفکر تصرف شهر موصل در عراق، شناخته می‌شود.

انتهای پیام

کد N519385

وبگردی