آفتاب

لوستر ايراني چیزی از نمونه‌هاي اروپايي كم ندارد

لوستر ايراني چیزی از نمونه‌هاي اروپايي كم ندارد

رئيس اتحاديه توليدكنندگان چيني، بلور و لوستر كشور گفت: توليدكنندگان لوستر ایرانی كالاهايي را توليد مي‌كنند كه به لحاظ زيبايي، استانداردهاي فني، طرح و نقشه و دوام و كيفيت نه تنها از نمونه‌هاي صاحب‌نام ايتاليايي و فرانسوي چيزي كم ندارد بلكه مي‌توانند به‌طور جدي با آنها رقابت كنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد رحمانی در مراسم گشایش چهارمین شعبه فروشگاه لوستر مهدی ضمن اشاره به اينكه در داخل كشور توليدكنندگان مي‌توانند بهترين كالاها را در زمينه لوستر و چيني و بلور توليد كنند و در عين حال توليداتشان از تمام استانداردهاي لازم برخوردار باشد، گفت: متاسفانه كماكان از توليد داخل حمايت لازم به‌عمل نمي‌آيد و به‌نظر مي‌رسد نهادهاي دولتي و به‌ويژه متوليان و مديران عرصه صنعت اين موضوع را به‌طور جدي در دستور كار خود قرار نداده‌اند.

رحماني افزود: با شرايطي كه در حوزه توليد با آن روبه‌رو هستيم، تنها دلگرمي توليدكنندگان مي‌تواند حمايت‌هاي متوليان صنعت باشد كه در كمال تاسف ديده مي‌شود اين حمايت دريغ مي‌شود و از سوي ديگر تنگ‌نظري‌ها و مانع‌تراشي‌هاي بعضي از مديران حركت چرخ توليد و به تبع آن رشد و توسعه اقتصادي و همچنين اشتغال‌زايي در كشور را دچار وقفه مي‌كند.

وی اظهار داشت: در وضعيتي كه اجازه نمي‌دهند نوآوري‌هاي توليدكنندگان در نمايشگاه‌‌هاي خارجي و داخلي به نمايش درآيد، نمي‌توان توقع داشت در راستاي صادرات نيز تحولي صورت بگيرد، اين در حالي است كه توليدكنندگان لوستر با تلاش شبانه‌روزي خود كالاهايي را توليد مي‌كنند كه به لحاظ زيبايي، استانداردهاي فني، طرح و نقشه و دوام و كيفيت نه تنها از نمونه‌هاي صاحب‌نام ايتاليايي و فرانسوي چيزي كم ندارد بلكه مي‌توانند به‌طور جدي با آنها رقابت كنند و اگر نهادهاي دولتي از موضوعاتي اينچنين صرف‌نظر كنند و نگذارند اين توليدات به خارجي‌ها معرفي شود نمي‌توان به ارتقا اين هنر صنعت داخلي اميدوار بود.

رحماني اضافه كرد: تحريم‌هاي اعمال شده، بي‌ثباتي قيمت مواد اوليه و مشكلات نيروي كار و موانعي از اين دست بايد به چشم مديران دولتي ديده شود و براي رفع آنها قدم‌هايي برداشته شود درحالي كه متاسفانه نه تنها اين اتفاق نمي‌افتد بلكه عدم مديريت صحيح و بي‌توجهي‌ها كار را براي توليدكنندگان و فعالان بازار لوستر مشكل‌تر مي‌كند.

وي اضافه كرد: بسترسازي در حوزه صادرات مي‌تواند تحولي عظيم در رشد اقتصادي كشور داشته باشد و اين موضوع جاي دريغ دارد كه تا چند سال پيش كشورهايي مثل كره، مالزي و تركيه و ... از روي كارهاي ايراني كپي مي‌كردند درحالي كه كشور ما اينك حتي امكان به نمايش گذاشتن توليدات خود را ندارد.

در ادامه محمد جواد انصاری مدیر عامل لوستر مهدی گفت:‌ ما اعتقادمان بر این است که عدم حمایت‌ها و دیده نشدن تلاش‌های تولید‌کنندگان از سوی متولیان امر باعث شده تعامل و ارتباط بین سازندگان و فعالان کالایی مانند لوستر به نقطه‌ای که مورد نظر است، نرسد.

وی افزود:‌ اگر خدماتی که لازم است از فعالان و سازندگان صورت پذیرد، تحقق نیابد نمی‌توان توقع داشت تعامل صنفی ایجاد شود.

انصاری ادامه داد:‌ در حال حاضر به طور نمونه تولیدات ما،‌ واقعا چندان تفاوتی با نمونه‌های نفیس خارجی ندارد و این در حالی است که به کشور لوستر‌هایی وارد می‌شود که 140 میلیون تومان قیمت دارد و ما عین آن کالا را می‌توانیم، با قیمتی ده برابر پایین تر در اختیار مشتریان قرار دهیم.

وی گفت:ما بسیار دقیق روی نمونه‌های ایرانی کار می‌کنیم و تمام ویژگی‌های هنری و فرهنگی کشور خودمان را در ساخت و تولید مدل‌های مختلف لوستر مدنظر قرار می‌دهیم و بنا به خواست هموطنان تولیدات خود را عرضه می‌کنیم.

انصاری اظهار امیدواری کرد همانگونه که کالاهای تولیدی مجموعه تحت نظرش هم اکنون به کشورهایی مثل روسیه ، آسیای میانه ، ترکیه و کشور های حوزه خلیج فارس  صادر می‌شود، اگر این تلاش‌ها در بستری از حمایت از تولید داخل قرار بگیرد، خود و دیگر تولیدکنندگان می توانند صادرات این کالا را به صورت مطلوب و با تیراژ بالا به تحقق برسانند.

همچنین احمد فتحی، نائب‌رئیس اتحادیه تولیدکنندگان چینی، بلور و لوستر نیز در این مراسم اظهار داشت:‌ تعامل بین سازندگان و دارندگان برند آنطور که لازم است در کشور وجود ندارد و این اتحادیه تمام تلاش خود را معطوف این نکته ساخته است که این ارتباط بین تولیدکنندگان هر چه بیشتر به تحقق برسد چرا که با ایجاد این رابطه مشکلات پیش رو نیز آسیب شناسی  در نهایت رفع خواهد شد.

فتحی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان از وضعیت تولید خود نمی‌توانند گزارش درستی داشته باشند، اظهارداشت: بی‌ثباتی نرخ ارز،‌ افزایش قیمت مواد اولیه و همچنین تهیه این مواد اینک در برابر تولیدکنندگان موانعی ایجاد کرده که هم اینک بسیاری از تولیدکنندگان به واردات کالای ساخته شده رو آورده‌اند و این موضوع می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به تولید داخل وارد کند. وی اضافه کرد:‌اگر امکان معرفی و به نمایش گذاشتن تولید ایرانی به وجود بیاید، لوستر تولید شده در ایران می‌تواند به جایگاه سابق خود باز گردد.

در این مراسم افرادی چون محمد علی کشاورز ، جمشید مشایخی و رسول نجفیان ، ستاره اسکندری ، گلاره عباسی ، شبنم قلی خانی و بهنوش طباطبایی حضور داشتند.

کد N519371

وبگردی