آفتاب
هروی تشریح کرد

جزئیات سفر گروه دوستی پارلمانی ایران- ایرلند

جزئیات سفر گروه دوستی پارلمانی ایران- ایرلند

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران- ایرلند با تشریح نتایج سفر گروه دوستی پارلمانی ایران- ایرلند از سفر رئیس مجلس ایرلند طی هفته جاری به ایران خبر داد.

جواد هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: محور اصلی دیدارهای انجام شده مجلس نمایندگان دوبلین و مجلس سنا در کشور ایرلند بوده است.

وی افزود: با توجه به مذاکراتی که با رئیس مجلس ایرلند،‌ رئیس مجلس سنا و سایر مسئولان کشور ایرلند انجام شد ‌نگاه آنها به ایران نگاه مثبتی بود و بر نقش بی طرفی ایران در عرصه بین المللی اذعان داشتند.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران – ایرلند خاطرنشان کرد: روز دوشنبه هفته جاری شان بارت رئیس مجلس ایرلند به دنبال نتیجه موفقی که گروه دوستی-پارلمانی ایران به کشور ایرلند داشته است، به ایران سفر خواهد کرد.

هروی با تأکید بر اینکه در این مذاکرات بر توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران با کشور ایرلند تأکید شده است گفت: در جریان این سفر از گروه دوستی-پارلمانی ایرلند دعوت به عمل آمد تا برای تداوم جلسات و تقویت ارتباطات به ایران سفر کند که آنها پذیرفتند تا در ماه‌های آینده این سفر انجام شود.

وی با اشاره به دیدار انجام شده با رئیس پارلمان ایرلند گفت:‌ در این جلسه مباحثی در ارتباط با موقعیت منطقه ای و توسعه روابط مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و وی بیان کرد که به جایگاه ویژه ایران در توسعه تمدن جهانی واقف هستند البته در مورد بازگشایی سفارت ایرلند در تهران و همچنین ایجاد فرصت های سرمایه گذاری مباحثی مطرح شد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- ایرلند اظهار کرد: طی سفر انجام شده بازدیدی از دانشگاه های مطرح شهر دوبلین به عمل آمد و در جلسه ای که با رئیس دانشگاه یو.سی.دی ایرلند داشتیم توافقاتی انجام شد که تبادل استاد و دانشجو صورت گیرد و ارتباطات علمی و پژوهشی با این دانشگاه برقرار شود.

هروی به دیدار با وزیر کشاورزی ایرلند نیز اشاره کرد و گفت:‌ ایرلند از جمله کشورهایی است که توانسته توفیقات عظیمی را در سالهای اخیر بدست آورد و مشکلات بحران اقتصادی را پشت سربگذارد و با توجه به این موفقیت ها در سال گذشته توانسته ده میلیارد یورو صادرات محصولات کشاورزی نیز داشته باشد که خود از مهمترین رکودها در اروپا است.

وی به دیدار با رئیس مجلس سنای ایرلند نیز اشاره و اظهار کرد: نگاه آنها به ایران مثبت بوده و ایران را به عنوان یک قدرت در منطقه به شمار می‌آورند، به ویژه موقعیتی که ایران بعد از انتخابات سال گذشته داشته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – ایرلند افزود: در این سفر با رئیس کمیسیون سیاست خارجی ایرلند و همین طور وزیر امور تجارت و همکاری شمال جنوب این کشور و وزیر دفاع و سایر مسئولان دیدارهایی انجام شد.

انتهای پیام

کد N519360

وبگردی