آفتاب
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی:

کلیمیان برای دفاع از ایران تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند/انتظار داریم حقوق شهروندی‌مان رعایت شود

کلیمیان برای دفاع از ایران تا آخرین قطره خون ایستاده‌اند/انتظار داریم حقوق شهروندی‌مان رعایت شود

اگر امروز هر انسان احمقی در دنیا بخواهد به این کشور تعرضی بکند کلیمیان برا دفاع همه جانبه از این سرزمین و ارزش‌های مشترک تا آخرین قطره خون خود ایستاده‌اند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه و انتظار مکمل یکدیگر هستند، ما در حد شهادت وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم و امروز انتظار داریم حقوق شهروندی ما کامل رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا سیامک مره صدق در مراسمی که برای تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران اقلیت‌های دینی برگزار شد، گفت: سال‌های جنگ و دفاع مقدس برای همه ما یاد آور همراهی و همانگی همه پیروان اقلیت‌های دینی برای دفاع از ارزش‌های توحیدی و سرزمین مادری است.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طول تاریخ نمونه‌های بسیاری داریم که همانند دفاع مقدس خون پیروان ادیان الهی در این سرزمین به یکدیگر آمیخته و همه در کنار یکدیگر برا دفاع از ارزش‌های الهی باهم همراه بوده‌اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه دفاع از سرزمین سرلوحه همه ادیان قرار دارد، تصریح کرد: خوشبختانه همه ملت ایران در دفاع مقدس همراهی و همدلی بسیار خوبی از خودشان نشان دادند و از جان و مال خود گذشتند.

وی افزود: پیروان اقلیت‌های دینی دفاع از سرزمین وارزش‌های مشترک توحیدی را وظیفه‌ای دانسته و می‌دانند و نشان داده‌اند و حاضرهستند به صورت برابر از جان و مال خود، خود گذشتگی کنند، و متقابلا انتظار دارند به صورت برابر از حقوق شهروندی برخوردار گردند.

مره صدق با بیان اینکه وظیفه و انتظار مکمل یکدیگر هستند، خاطرنشان کرد: ما در حد شهادت وظیفه خودمان را انجام داده‌ایم و امروز نیز انتظار داریم حقوق شهروندی ما به طور کامل رعایت شود.

وی با اشاره کمک‌های دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات اقلیت‌های دینی طی یک سال گذشته گفت: آقای یونسی به عنوان دستیار ویِژه رییس جمهور تلاش‌های خوبی انجام داده‌اند و امیدوارم این حرکت مثبت بدون هیچ مشکلی در آینده هم ادامه یابد و ما شاهد بهبود روز به روز شرایط اقیلیت‌های دینی باشیم و این مسئله نوید دهنده این باشد که شهدای ما در انتخاب راه‌شان عاقلانه عمل کرده‌اند.

نماینده کلیمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همیشه متوجه این اصل هستیم که اگر مشکلی هم وجود داشته باشد نباید بهانه‌ای برای سو استفاده دشمنان قرار گیرد، زیرا ما برای حفظ ایران حاضریم طبق دستورات تورات مقدس از جان و مال خودمان بگذریم.

مرصدق گفت: اگر قبل از انقلاب علت پیوند تاریخی ما تنها سرزمین بود، امروز ارزش‌های توحیدی عمق بیشتری به این پیوند داده است، شهدای دفاع مقدس از هر قوم، دین، مذهب به همه ایران تعلق و در اختلاف عقیدتی نمی‌گنجد.

نماینده کیلمیان در پایان بیان کرد: اگر امروز هر انسان احمقی در دنیا بخواهد به این کشور تعرضی کند کلیمیان برای دفاع همه جانبه از این سرزمین و ارزش‌های مشترک تا آخرین قطره خون خود ایستاده‌اند.

کد N519151

وبگردی