آفتاب
یونسی:

بزرگترین لطمه‌ای که می خوریم به خاطر بدفهمی، کج فهمی و تعصبات کور دینی است

بزرگترین لطمه‌ای که می خوریم به خاطر بدفهمی، کج فهمی و تعصبات کور دینی است

دستیار ویژه رئیس جمهور گفت:‌ باعث مباهات است که یک کلیمی و یا مسیحی و دیگر اقلیت های دینی در ایران بدون هیچ ترس و واهمه ولکنت زبانی به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین یونسی در مراسم تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران اقلیت های دینی در هشت سال دفاع مقدس با سلام و درود به امام راحل و رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: برای ما مایه مباهات است که هر کس از ایرانیان بگوید من مسیحی، کلیمی و ... هستم و بدون هیچ گونه ترس ، واهمه و لکنت زبانی این موضوع را عنوان کند و ما به این‌که ایرانی هستیم، افتخار می کنیم و ایرانی بودن ما بالاترین ارزشی است که همه ما را به هم پیوند داده و اکثریت و اقلیتی هم ندارد.

وی در ادامه اظهار کرد: امام راحل یک فرمایشی داشتند و آن این بود که اگر همه انبیاء در یک روز و در یک جا جمع می شدند با هم اختلافی نداشتند؛ چرا که وقتی رنگ خدا وجود داشته باشد هیچ رنگی جلوه ای ندارد و همه انبیاء ، شهدا و اولیاء خدا به خدا تعلق دارند و باهم اختلافی ندارند. آنجایی که اختلاف وجود دارد، جایی است که من مطرح می‌شود و من همیشه مانع رسیدن به خداست و در واقع علت این‌که بشر اسیر تکبر ،‌حرس ،‌حسادت مقام و شهوت می‌شود چنین مشکلی است.

یونسی اضافه کرد: شهیدان به این دلیل که از این مرحله پست فاصله گرفته و پرواز کردند و به خدا ملحق شدند دیگر به هم تعلق دارند و برای جمهوری اسلامی شهید مسلمان و غیر مسلمان با توجه به این موضوع فرقی ندارد. شهیدان با ایثار خود یک موضوع بزرگ اجتماعی را به ما آموختند و آن این بود که نباید احساس کنیم که چون باهم تفاوت داریم پس ممکن است دشمن هم باشیم. این تفاوت ها نباید بهانه ای برای حسادت و دشمنی باشد، بلکه باید فرصت تلقی شود و اصلا وجود این تفاوت ها لازم است و خداوند این تفاوت ها را آفریده و تا مادامی فردی نخواهد بردیگری سلطه جوید و در مقام نفی دیگران برآید اینها ارزش است ولی چنانچه هر یک از اینها در مقام اثبات خود و حتی دیگران، سلطه را در پیش گرفت این همان استکبار و سلطه و دشمنی است.

دستیار ویژه رئیس جمهور همچنین گفت : هیچ مسلمانی در جبهه جنگ در مقام این برنیامد که بگوید به یک کلیمی و یا مسیحی تو مسلمان شو و به بهشت برو. در واقع هیچ گزارشی مبنی بر این‌که رزمنده مسلمانی بخواهد دیگری را به دین خود دعوت کند و یا برعکس این موضوع را نداشته ایم هر دو با احترام همدیگر را پذیرا بودند و این یک الگوی خدایی و برای ما ایرانیان ایده آل است.

یونسی با بیان این‌که برخی جریانات خارج از ایران به سرزمین ما ورود پیدا کردند و با فرهنگ خشن خود به ایرانیان جفا کردند که البته اینها از خود ایرانیان نبودند، اظهار کرد: در اطراف ما امتحان عجیبی در حال رخ دادن است. می بینیم از اروپا ، آمریکا و آسیا در جنایت وحشیانه نسل کشی داعش شرکت دارند ولی ایرانی بین آنها نیست. در حالی که اروپا و آمریکا به خودش افتخار می‌کند که به این مرحله از تمدن رسیده که شهروندان خود را به گونه ای تربیت می‌کند که با خشونت میانه ای ندارند در حالی که این طور نیست.

یونسی گفت:‌ چند سال پیش در اروپا فاجعه جنگ های بوسنی هرزه گوین اتفاق افتاد که بسیار وحشیانه بود. ما این جنایت ها را به حساب دین نمی گذاریم. این موضوع ریشه خشونت قومی ، فرهنگی و تاریخی دارد همچنین ما آنچه امروز در سرزمین فلسطین اتفاق می افتاد را به حساب دین موسی و دین کلیمی نمی گذاریم . ضمن این‌که آنچه امروز توسط آمریکا صورت می گیرد به حساب مسیحیت نمی گذاریم. ما معتقدیم آنچه امروز داعش انجام می‌دهد به اسلام ربطی ندارد . اتفاقا هرجا دین به معنای واقعی وجود داشته مانع خشونت بوده است.

دستیار ویژه رئیس جمهور با تأکید بر این‌که بزرگترین لطمه ای که می خوریم از بدفهمی ،‌کج فهمی و تعصبات کور دینی بوده است گفت:‌در ایران و جمهوری اسلامی به لطف خداوند این اعجاجات و کج فهمی به شدت کم است و جنگ ما هم کلاس درس زندگی مسالمت آمیز بوده است.

در این مراسم همچنین از خانواده های شهدا و ایثارگران و آزادگان اقلیت های دینی تجلیل شد.

انتهای پیام

کد N518903

وبگردی