آفتاب

انگلیس برای حمله به داعش 20 موشک "تاماهاوک" خریداری کرد

انگلیس برای حمله به داعش 20 موشک "تاماهاوک" خریداری کرد

انگلیس به منظور آمادگی برای عملیات بمبارانش علیه مواضع داعش 20 موشک "تاماهاوک" از آمریکا خریداری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه دیلی میل، این موشک‌ها هر یک به ارزش یک میلیون پوند از زیردریایی ها شلیک می‌شوند و با برنامه‌ریزی کامپیوتری می‌توانند تغییر مسیر دهند.

این موشک‌ها تاکنون توسط آمریکا در خلیج فارس شلیک شده‌اند و احتمالا در میان نخستین سلاح‌هایی قرار خواهند داشت که توسط ارتش انگلیس استفاده می‌شود.

زیردریایی‌ها پیش از آنکه برای پرتاب موشک‌های تاماهاوک به عمق آب بروند، درکنار ساحل مستقر می‌شوند. این موشک‌ها می‌توانند 850 مایل را طی کرده و هواپیما را نشانه بگیرد و می‌تواند به مدت بیش از دو ساعت یک هدف را دنبال کند.

جنگنده‌های تورنادوی نیروی هوایی سلطنتی انگلیس نخستین ماموریت این کشور با هدف از بین بردن فرماندهان، کاروان‌های شبه نظامیان و پناهگاه‌های زیرزمینی داعش را در جریان عملیات‌های هوایی اولیه در عراق انجام خواهند داد.

نیروهای ویژه به مدت چند هفته در این منطقه بوده و اهداف بالقوه را شناسایی کرده‌اند و از آن‌ها خواسته شده تا هرگونه منطقه‌ای را که در آن از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود، شناسایی کنند.

نگرانی‌های بسیاری وجود دارد مبنی براینکه داعش تلاش خواهد کرد تا برای اهداف تبلیغاتی خود تلفات غیرنظامی بسیاری به وجود آورد. داعش بیش از 3000 تن از زنان ایزدی و صدها غیرنظامی را در سوریه و عراق گروگان نگه داشته‌ است.

نیروی هوایی سلطنتی انگلیس برفراز مناطقی از جمله بغداد، موصل، حدیثه، کوهستان سنجار، مخفیگاه‌های داعش در موصل و شهرهای اربیل و کرکوک عملیات خود را انجام خواهند داد.

عملیات هوایی انگلیس از پایگاه هوایی "الحدید" در قطر هدایت شده و مستقیما به فرماندهی مرکزی آمریکا مرتبط خواهد بود. اهداف از فهرست تهیه شده ارتش آمریکا انتخاب می‌شوند اما احتمالا از جت‌های انگلیس نیز برای جست‌وجوی یگان‌های متحرک داعش پیش از اعلام دستور حمله استفاده خواهد شد.

یگان‌های نیروهای ویژه تحت عنوان "گروه ضربت" برای تهیه اطلاعات به روز در مورد شبه نظامیان داعش پروازهای شناسایی و نظارتی انجام داده‌اند.

جنگنده‌های تورنادو به بمب‌های "پیووی" برای هدف گرفتن مجتمع‌های کوچک و زاغه‌های مهمات و موشکهای "بریم استون" برای هدف گرفتن اهداف متحرک همچون شبه‌نظامیانی که سوار بر ماشین یا موتورسیکلت هستند، مجهز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N518892

وبگردی