آفتاب
ابراهیم جعفری:

قدردان ایران هستیم

قدردان ایران هستیم

وزیر امور خارجه عراق ضمن قدردانی از حمایت های ایران از بغداد بر لزوم تدوین یک راهبرد برای مقابله با گروه داعش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، ابراهیم جعفری وزیر امور خارجه عراق امروز با سخنرانی در نشستی درباره عراق در نیویورک حمایت جامعه جهانی و کشورهای همسایه همچون ایران و عربستان سعودی و سازمان هایی که حامی آوارگان عراقی بودند،ستود.

وی خاطرنشان کرد: ما امروز با گروه داعش به عنوان یک سازمان تروریستی داراری امکانات بسیار روبرو هستیم گروهی که متفاوت از القاعده است و بر اراضی سوریه و عراق سیطره پیدا کرده است و به زعم خود دولت اسلامی تشکیل داده است. داعش به مرکز جذب افراط گرایان منطقه و جهان تبدیل شده است و دیگر گروه های تروریستی در جهان با این گروه بیعت می کنند.

ابراهیم جعفری با اعلام اینکه داعش خطرناکتر از القاعده است از کمک های نظامی آمریکا، فرانسه و کشورهای دیگر به عراق در جریان مقابله با داعش قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه عراق اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی نیازمند استراتژی آشکار برای عقب راندن افکار داعش است و مبارزه با این آفت اقتضا می کند که این مسئله اولویت ما باشد چرا که این گروه تروریستی تهدیدی برای تمامی کشورهای اسلامی است.

جعفری در ادامه از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست که این نکته را مد نظر داشته باشند که حمله به هر یک از این کشورها به مثابه حمله به تمام جهان اسلام است. وی بر ضرورت همبستگی و همکاری تمام کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با گروه داعش تاکید کرد.

کد N518819

وبگردی