آفتاب
امام جمعه ساوه در گفت‌وگو با ایلنا:

نمایندگان نباید دنبال اختلاف افکنی باشند

نمایندگان نباید دنبال اختلاف افکنی باشند

بحث جدایی ساوه از استان مركزی هرگز مطرح نیست و این حرف مردم ساوه نیست/با توجه به دعوت مقام معظم رهبری به وحدت این سخنان و ایجاد تنش و قومیت گرایی و تفرقه هرگز به صلاح نیست.

حجت الاسلام تقوی امام جمعه ساوه گفت: بحث جدایی ساوه از استان مرکزی هرگز مطرح نیست و این حرف مردم ساوه نیست و مردم چنین خواسته‌ای ندارند و مردم دنبال حل مشکلات خودشان هستند از سوی دیگر معلوم نیست قم تاجی به سر ساوه بزند که اراک نزده باشد.

امام جمعه ساوه در گفت‌وگو با ایلنا افزود: در شرایط فعلی کشور طرح این مباحث از سوی نماینده ساوه در مجلس بوی سیاسی می‌دهد و اهداف دیگری را دنبال می‌کند که با توجه به دعوت مقام معظم رهبری به وحدت این سخنان و ایجاد تنش و قومیت گرایی و تفرقه هرگز به صلاح نیست و من با خانم نماینده صحبت می‌کنم تا دیگر این مباحث مطرح نشود و خواسته وی نیز توجه مرکز استان به ساوه به عنوان دومین شهر بزرگ استان است.

وی یادآور شد: نماینده‌ها قبل از همه موظفند به قانون عمل کنند و وظیفه آنان تصویب قوانین است و نباید دنبال اختلاف افکنی باشند.

حجت الاسلام تقوی شهر ساوه را نیازمند توجه جدی دانست و افزود: شهر ساوه با توجه به مهاجرپذیر بودن و وجود کارخانه‌های متعدد بزرگ در این شهرستان از لحاظ فرهنگی ناهمگون است و این مشکلات زیادی را برای ساوه ایجاد کرده است که یکی از این‌ها آمار بالای طلاق در شهرستان است.

وی مشکل عمده دیگر ساوه را بحث کمبود اب دانست و خواستار توجه و حل این مشکل شد.

امام جمعه ساوه در خصوص بررسی کارنامه دولت روحانی گفت: دولت دکتر روحانی یکسال است که مشغول به کار شده و در این مدت توانسته آرامش روحی و روانی را به جامعه بازگرداند و در کنترل تورم و تنش زدایی در سطح جهان و مطرح کردن حقوق ملت در دنیا موفق عمل نماید.

حجت الاسلام تقوی افزود: دولت در انتصابات خود در استان بسیار خوب عمل کرده و از افراد با تجربه و دانش کافی بهره برده است و این دقیقا رفتاری بر اساس نامه امیرالمومنین به مالک اش‌تر است که توصیه نمود افراد با تجربه را در مصدر امور قرار دهد و این یک امتیاز بزرگ دولت روحانی است.

وی افزود: استاندار مرکزی فردی است که در امور اجرایی در سمتهای بالای مدیریتی همیشه حضور داشته و توان اجرایی و مدیریتی بالایی دارد و فردی انقلابی و در خط امام و رهبری است و تمام اصول لازم برای مدیریت استان را دارد.

امام جمعه ساوه یادآور شد: فرماندار ساوه نیز حدود ۴ ماه است که منصوب شده و نمی‌توان قضاوت درستی از عملکرد وی داشت ولی ۲۰ سال حضور وی به عنوان فرماندار و سوابق اجرایی متعدد وی، قطعا از ایشان فردی با تجربه و آگاه ساخته که توان انجام امور را دارد.

امام جمعه ساوه در پایان یادآور شد: توجه به ساوه خواسته مردم ساوه است و فرمانداری ویژه در دولت قبل فقط اسمی از آن را داشت و هیچ چیز خاصی که باعث ویژه شدن آن باشد وجود نداشت که امیدواریم با توجه دولت دکتر روحانی این خاص بودن و ویژه بودن مور توجه جدی قرار گیرد.

کد N518677

وبگردی