آفتاب
سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری:

انتخابات میان دوره‌ای مجلس در تفت، میبد و نهاوند امکان پذیر نیست

انتخابات میان دوره‌ای مجلس در تفت، میبد و نهاوند امکان پذیر نیست

شورای نگهبان با مداقه در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بحث مستوفی با اکثریت آرا در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور به جهت وجود موانع قانونی برگزاری این انتخابات را امکان پذیر ندانست.

سخنگوی شورای نگهبان از عدم امکان پذیر بودن برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های انتخابیه تفت،میبد و نهاوند از نظر شورای نگهبان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نجات‌الله ابراهمیان در دومین نشست خبری خود با خبرنگاران که صبح امروز برگزار شد با اشاره به نامه وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوه‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه تفت،میبد و نهاونداظهار داشت: این نامه در جلسه دوم مهر امسال شورای نگهبان مطرح شد.

وی ادامه داد: شورای نگهبان با مداقه در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بحث مستوفی با اکثریت آرا در نامه‌ای خطاب به وزیر کشور به جهت وجود موانع قانونی برگزاری این انتخابات را امکان پذیر ندانست.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به ماده 4 اصلاحیه قانون انتخابات در سال 86 یادآور شد: این قانون اینک ملاک عمل مجریان و ناظران انتخابات مجلس خواهد بود که در آن آمده انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه های فاقد نماینده همزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی انجام خواهد شد. البته در ادامه این ماده استثنا برگزاری انتخابات را به طور مستقل و جدا از انتخابات سراسری اصل ششم قانون اساسی مورد پذیرش قرار می دهد و مقرر می نماید که چنانچه که تعداد نمایندگان مجلس کمتر از چهار پنجم مجموع نمایندگان گردد و بیشتر از یک سال به پایان دوره نمایندگی باقی باشد و یا در مدت باقی مانده هیچ از یک از انتخابات مذکور برگزار نگردد انتخابات میان دوره‌ای برگزار خواهد شد و بنابراین مسئله انتتخابات میان دوره‌ای منتفی است.

کد N518676

وبگردی