آفتاب
معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح :

ضد انقلاب به دنبال انقلاب ارتش بود/ ا رهبری امام ارتش با تمام توان از انقلاب پشتیبانی کرد

ضد انقلاب به دنبال انقلاب ارتش بود/ ا رهبری امام ارتش با تمام توان از انقلاب پشتیبانی کرد

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به طرح کودتای نقاب خاطر نشان کرد: از آنجایی که دشمن از ارتش جمهوری اسلامی هراس داشت به دنبال بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به ارتش بود درهمین راستا نیز طرح کودتای نقاب را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر سرلشگر حسنی سعدی معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی سراسری فرماندهان دفاع مقدس رده گردان به بالا با اشاره به روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 چند روزی در انقلاب اسلامی نگذشت که ضد انقلاب به ویژه در منطقه کردستان سربرآورد.

وی با تاکید بر این که ارتش تنها ارگانی بود که در برابر ضد انقلاب ایستادگی کرد اضافه کرد: ارتشی که 21 مهر ماه در برابر انقلاب بود با حمایت‌های امام خمینی (ره) وارد صحنه دفاع از انقلاب شد.

حسنی سعدی با بیان این‌که هدف ضد انقلاب عراق و ابرقدرت‌ها شکست انقلاب اسلامی بود، گفت: اولین اقدامی که دشمنان انقلاب انجام دادند حضور در منطقه کردستان وفعالیت علیه انقلاب اسلامی بود. آنها 20 ماه پیش از آغاز جنگ تحمیلی به طور کلی ارتش را در منطقه کردستان درگیر خود کردند.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که در آن زمان شاید حدود 2 سوم نیروهای ارتش در منطقه کردستان درگیر بودند، اظهار کرد: چنانچه دشمن موفق می‌شد که دراین منطقه به اهداف اصلی خود دست یابد این امکان وجود داشت که دیگر جنگ شروع نشود. چرا که دشمن می‌توانست پس از پیروزی منافقین اهداف خود را پیگیری کند.

وی با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی و حمله عراق به ایران خاطر نشان کرد: زمانی که جنگ تحمیلی آغاز شد تمامی یگان‌های ارتش در کردستان درگیر بودند و آن تعداد از یگان‌هایی که در پادگان‌ها مستقر بودند نیز با خیانت برخی اجازه‌ی خارج شدن از مناطق خود را نیافتند.

حسنی سعدی با بیان این‌که ضد انقلاب به دنبال انحلال ارتش بود گفت: با رهبری امام خمینی (ره) ارتش با تمام توان خود از انقلاب اسلامی و نظام پشتیبانی کرد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به تلاش دشمن برای عملیاتی کردن کودتای نقاب در کشور خاطر نشان کرد: دشمن همواره از ارتش ما هراس داشت و به دنبال وارد کردن ضربه به ارتش بود. در همین راستا نیز با طراحی کودتای نقاب به دنبال این بود که مردم اعتماد به ارتش را از دست بدهند. اما ارتش با کمک نیروهای مردمی و همچنین سپاه و بسیج توانست عراق را متوقف کرده و از دستیابی به اهداف خود بازدارد.

معاون هماهنگ کننده ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به وضعیت امروز بازماندگان 8 سال دفاع مقدس و فرماندهان جنگ تحمیلی گفت: امروز این وظیفه بر عهده وزارت دفاع و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح است که به بازماندگان جنگ و خانواده‌های شهدا توجه کنند و به رسیدگی و به برطرف کردن مشکلات آنها بپردازند.

انتهای پیام

کد N518661

وبگردی