آفتاب
یک کارشناس امور دینی:

سعادت مردان در گرو انتخاب همسر خوب است

سعادت مردان در گرو انتخاب همسر خوب است

یک کارشناس امور دینی و خانواده، نقش زن را در خانواده بسیار مهم و مؤثر دانست و گفت: برگزیدن همسر خوب در دین اسلام به‌ عنوان یکی از علامت‎های سعادت مردان به شمار می‎آید.

یک کارشناس امور دینی و خانواده، نقش زن را در خانواده بسیار مهم و مؤثر دانست و گفت: برگزیدن همسر خوب در دین اسلام به‌ عنوان یکی از علامت‎های سعادت مردان به شمار می‎آید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، حجت‎الاسلام محمدرضا درانی در سلسله نشست "خانواده‎های آسمانی" که به میزبانی امام‎زاده سیدابراهیم(ع) زنجان برگزار شد، با بیان این مطلب، اظهار کرد: متاسفانه جوانانی که در آستانه ازدواج هستند برای کسب اطلاعات عمقی از تشکیل زندگی مشترک به جای مطالعه زندگی ائمه‌اطهار(ع) و سبک زندگی ایشان از فرهنگ و کتاب‎هایی که فرهنگ غرب نوشته شده است استفاده می‌کنند که کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی یکی از همین کتاب‎هایی است که با فرهنگ غالب غربی نوشته شده است.

وی تصریح کرد: بعضی از اصول زندگی مشترک تنها معطوف به یک دوره نیست، بلکه عمل کردن به این اصل‎ها در همه دوران‎ زندگی مشترک بسیار مهم است زیرا باعث استواری زندگی می‌شود که اصل تجمل‎گرایی یکی از این موارد است که خانواده را گرفتار کرده است.

وی در ادامه یادآور شد: در دین اسلام وظایفی برای زن و شوهر تعریف شده است که متاسفانه گروهی، از این وظایف و حقوق اطلاع ندارند و گروه دیگر آشنایی به حقوق خود نسبت به همسر و متقابل را دارند، اما عمل نمی‌کنند و این احساس بی‎تکلیفی و بی‎آگاهی باعث بروز مشکلات فراوان در زندگی افراد می‌شود.

درانی در ادامه به شیوه مدیریتی مرد اشاره کرد و افزود: مدیریت کلان زندگی به عهده مرد است و در کنار وی زن به‌عنوان مدیر داخل خانه تسلط کامل به شرایط خانه دارد و زن باید بداند که همواره باید مراقب باشد اقتدار مرد را نشکند و زمانی این شکستن به وجود می‎آید که زن در همه کارهای مرد دخالت و شیوه مادر بودن برای مرد را انجام دهد که این اقدام باعث تنزل در بنیان خانواده می‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زن و مرد باید در زندگی مشترک از کوچکترین وظایف خود نسبت به یکدیگر آگاهی لازم را داشته باشند؛ چراکه در دین مبین اسلام به همه این وظایف و حقوق به‌خوبی اشاره شده است و سزاوار است تا زنان و مردان کشور همواره در پی الگوهای ناب دینی باشند.

انتهای پیام

کد N518626

وبگردی