آفتاب

درخواست یک نماینده جمهوری‌خواه از دولت آمریکا

درخواست یک نماینده جمهوری‌خواه از دولت آمریکا

یک نماینده‌ جمهوری‌خواه در آمریکا از دولت اوباما خواست تا خواسته‌هایش در مذاکرات هسته‌ای با ایران را کاهش ندهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، مارک میدوز نماینده جمهوری خواه کنگره آمریکا از دولت اوباما خواست تا دست به کاهش خواسته‌هایش در مذاکرات هسته‌ای ایران نزند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه آمریکا درصدد است خواسته‌هایش در مذاکرات هسته‌ای ایران وگروه 1+5 را کاهش و به ایران اجازه دهد تقریبا نیمی از سانتریفیوژهای خود را حفظ کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا علاوه بر این از ایران خواهد خواست تا ذخیره گاز اورانیوم خود که سوخت مورد نیاز سانتریفیوژهاست را کاهش دهد.

میدوز تاکید کرد که دولت آمریکا نباید به چیزی کمتر از توقف استفاده ایران از سانتریفیوژ‌هایش برای غنی سازی راضی شود.

این نماینده جمهوری خواه همچنین گفت: من از این که دولت اوباما حتی بخواهد این استراتژی را جهت توافق با ایران مورد بررسی قرار دهد وحشت زده شده‌ام.

وی همچنین ابراز نگرانی کرد: آمریکا نباید در برابر ایران کوتاه بیاید و در ازا باید هر اقدامی را که اطمینان کند ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد به کار گیرد.

میدوز که یکی از اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به شمار می‌آید گفت: اینکه به ایران اجازه دهیم بیشتر سانتریفیوژ‌های خود را حفظ کند یک اشتباه بزرگ است و می‌تواند پیامدهایی برای آمریکا داشته باشد.

ایران و گروه 1+5 تا 24 نوامبر سال جاری فرصت دارند تا درباره‌ آینده برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور به نتیجه برسند.

انتهای پیام

کد N518587

وبگردی