آفتاب
ابراهیمیان خبر داد:

مخالفت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در نهاوند، تفت و میبد

مخالفت شورای نگهبان با برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در نهاوند، تفت و میبد

سخنگوی شورای نگهبان از مخالفت اعضای این مرجع با درخواست وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های نهاوند، تفت و میبد خبر داد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نجات‌الله ابراهیمیان در نشست خبری روز شنبه با اصحاب رسانه در این باره اظهار کرد: یکی از مسائل مهمی که در آخرین جلسه شورای نگهبان یعنی جلسه 93/7/2 مطرح شد مساله انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه‌های تفت، میبد و نهاوند بود.

وی افزود: قبلا مکاتباتی بین وزارت کشور و شورای نگهبان صورت گرفته بود که خبر آن را خدمت دوستان اصحاب رسانه عرض کرده بودیم اما در آخرین اقدام وزیر محترم کشور پیشنهادی مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس به شرح نامه شماره 78901 مورخ 93/3/29 مطرح کرد که این پیشنهاد در جلسه اخیر شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: شورای نگهبان با مداقه در قانون انتخابات مجلس و بحث مستوفی با اکثریت آراء به شرح نامه‌ی شماره‌ی 93/102/2091 مورخ 2/ 7/ 1393 خطاب به وزیر محترم کشور، به جهت وجود مانع قانونی برگزاری انتخابات را امکان پذیر ندانست.

ابراهیمیان گفت: شورای نگهبان در این نامه تصریح کرده است که با توجه به فقدان شرط " کاهش تعداد نمایندگان مجلس به کمتر از چهار پنجم" مقرون بر ماده 4 اصلاحی مصوب 1386 ( قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی) که برگزاری انتخابات میان دوره‌ای غیر همزمان با یکی از انتخابات مذکور در اصل ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است، برگزاری انتخابات در دو حوزه‌ی انتخابیه مزبور از نظر قانونی امکان پذیر نیست.

ادامه دارد...

کد N518507

وبگردی