آفتاب

حوثی‌ها پیروزی خود را در صنعاء جشن گرفتند

حوثی‌ها پیروزی خود را در صنعاء جشن گرفتند

ایسنا نوشت:

حوثی‌ها جمعه پیروزی خود را جشن گرفتند، این در حالی است که رییس جمهوری یمن آنها را به عقب‌نشینی از صنعاء فراخواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حوثی‌ها در خیابان فرودگاه در اولین جمعه پیروزی‌شان جمع شدند.

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مناطق اطراف خانه عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری یمن در خیابان الستین تحت کنترل حوثی‌هاست و رییس جمهور به نهاد ریاست جمهوری در خیابان السبعین انتقال یافته است و توافقی در خصوص شخصی برای تصدی پست نخست وزیری حاصل نشده است.

از سوی دیگر، رییس جمهوری یمن در سخنانی از حوثی‌ها خواست تا از صنعاء عقب‌نشینی کنند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای توافق صلح و شراکت ملی به معنای آن است که همگان کاملا حاکمیت دولت و تمام اراضی کشور را به رسمیت بشناسند.

رییس جمهوری یمن در سخنانی به مناسبت پنجاه و دومین سالگرد انقلاب 26 سپتامبر 1962 که به براندازی نظام پادشاهی در شمال یمن انجامید، گفت: امضای این توافقنامه همچنین به معنای آن است که تمامی نهادها و سلاح‌ها به دولت تحویل داده شود.

وی التیام زخم‌های گذشته و امید به آینده با روحیه ملی را خواستار شد و از تمام گروه‌های سیاسی خواست طرح شورای همکاری خلیج فارس را اجرا کنند.

وزارت خارجه آمریکا نیز به شهروندانش نسبت به سفر به یمن با توجه به شرایط امنیتی این کشور هشدار داد.

این وزارتخانه اعلام کرد که آمریکایی‌هایی که در کشور یمن هستند کمتر از مکان اقامت خود خارج شوند و در صورت لزوم با سفارتخانه تماس بگیرند.

5252

کد N518452

وبگردی