آفتاب

ژنرال دمپسی:اقدامات ما علیه داعش زمان‌بر است/هاگل:تعهد طولانی مدت برای شکست داعش نیاز است

ژنرال دمپسی:اقدامات ما علیه داعش زمان‌بر است/هاگل:تعهد طولانی مدت برای شکست داعش نیاز است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که اقدامات آمریکا علیه داعش زمان‌بر است.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که اقدامات آمریکا علیه داعش زمان‌بر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از خبرگزاری شینهوا، ژنرال مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد: حملات هوایی اخیر آمریکا نشان داد که گروه داعش هیچ پناهگاه امنی در داخل سوریه ندارد.

وی افزود: اقدامات ما منجر به ایجاد اختلال در امور لجستیکی، فرماندهی و تاسیسات زیربنایی داعش در سوریه شده است. در عراق نیز ما شرکای عراقی خود را برای حمله علیه داعش توانمند ساخته‌ایم.

این مقام ارشد نظامی امریکا در ادامه خاطر نشان کرد که استراتژی آمریکا همچنان ایجاد، هدایت و حفظ یک ائتلاف معتبر علیه داعش است.

ژنزال دمپسی خاطر نشان کرد که نیروهای زمینی برای مقابله با داعش لازم است اما نباید نیروهای زمینی آمریکا در این راستا وارد عمل شوند.

همچنین چاک هاگل وزیر دفاع آمریکا نیز در کنفرانسی خبری عنوان کرد که شکست داعش به یک تعهد طولانی مدت از سوی آمریکا و هم پیماناش در جبهه‌های زیادی نیاز دارد و این هدف فقط با حملات هوایی محقق نخواهد شد.

هاگل افزود: ما اکنون در اول راه قرار داریم.

همچنین شبکه راشاتودی نیز گزارش داد، چاک هاگل، وزیر دفاع و ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کردند، کمپین حملات هوایی علیه داعش تحت رهبری ایالات متحده همچنان در مرحله ابتدایی قرار دارد اما دولت آمریکا به دنبال جلب حمایت بین المللی برای تداوم این حملات است و برای موفقیت آمیز بودن این کمپین قصد دارد تا 15 هزار مخالف میانه‌روی سوری را برای مقابله با داعش آموزش دهد.

ژنرال دمپسی ادامه داد: این اقدامات پیشتر آغاز شده و ما در حال پیشرفت و حصول نتیجه هستیم. حملات هوایی آمریکا با حمایت پنج کشور عربی علیه فرماندهی و ظرفیت‌های لجستیکی داعش در هفته گذشته صورت گرفته و این اقدام کمک کرده تا تروریست‌های داعش عقب نشینی کنند.

هاگل نیز ادامه داد: پنتاگون 43 حمله هوایی در خاک سوریه انجام داده و به مقابله با داعش پرداخته است. دولت بلژیک، دانمارک و هلند اعلام کرده‌اند که تمایل دارند تا در این کمپین شرکت کنند. حملات هوایی صورت گرفته علیه مواضع داعش بوده و باعث تخریب و از بین رفتن مواضع آن‌ها شده است. این کمپین یک اقدام آسان یا مختصر نیست ما کاری را آغاز کرده‌ایم که به این زودی پایان نمی‌یابد. هیچ دلیلی برای اینکه با این گروه شیطانی به مذاکره بپردازیم وجود ندارد. تنها زبانی که این قاتلان آن را می‌فهمند، زبان زور است. آمریکا با ائتلافی گسترده از کشورهای مختلف همکاری می‌کند تا این شبکه مرگ را منهدم کند.

هاگل همچنین ادامه داد: هیچ همکاری با دولت دمشق برای مقابله با داعش وجود ندارد و هیچ تغییری در موضع ما درباره این مساله به وجود نیامده است.

ژنرال دمپسی نیز گفت: نه حملات هوایی و نه کمپین نظامی تنها باعث شکست این گروه تروریستی نمی‌شود و برای موفقیت آمیز بودن حملات علیه این گروه باید سربازانی آموزش دیده در زمین به مقابله با داعش بپردازند. ما با رهبران نظامی عراق برای تضمین آنچه که در عرصه میدانی در عراق رخ می‌دهد، همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N518275

وبگردی