آفتاب

حملات جدید ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق/ هلاکت چند سرکرده داعش در کرکوک

حملات جدید ائتلاف ضد داعش در سوریه و عراق/ هلاکت چند سرکرده داعش در کرکوک

جنگنده‌های ائتلاف علیه داعش پس از آنکه تاسیسات نفتی را در شرق سوریه و همچنین مواضعی را در غرب عراق هدف قرار دادند، دست به حملاتی به پایگاه‌های نظامی زدند که داعش آن‌ها را در شرق سوریه تحت تصرف خود درآورده است.

جنگنده‌های ائتلاف علیه داعش پس از آنکه تاسیسات نفتی را در شرق سوریه و همچنین مواضعی را در غرب عراق هدف قرار دادند، دست به حملاتی به پایگاه‌های نظامی زدند که داعش آن‌ها را در شرق سوریه تحت تصرف خود درآورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه الجزیره گزارش داد که در این حملات جدید پایگاهی در حومه حسکه هدف قرار گرفت که نام هنگ المیلبیه بر روی آن گذاشته شده است.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف دست به چهار حمله هوایی به مواضع داعش در شهر المیادین در دیرالزور زدند که داعش بیشتر مناطق آن را تحت تصرف خود درآورده است.

همزمان دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن یکی از سرکرده‌های برجسته داعش در حملات ائتلاف به حومه غربی دیرالزور خبر داد. دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که این سرکرده داعش به محض اینکه از یکی از مقرهای این گروه خارج شد، هدف قرار گرفت که این مساله به معنای آن است که عملیاتی برای نظارت بر اقدامات وی وجود داشته است.

پیشتر نیز فعالان اعلام کرده بودند که ائتلاف ضد داعش بامداد و عصر پنج شنبه پایگاه‌هایی را هدف قرار داد که شامل مقرهای نظامی در اطراف دو شهر المیادین و القوریه در استان دیرالزور می‌شود.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد که علی رغم حملات هوایی که با راهبری آمریکا صورت می‌گیرد اما اعضای داعش محاصره خود علیه شهر استراتژیک کوبانی در سوریه را تشدید کردند.

همچنین در آخرین حملات هوایی میدان نفتی التنک در دیرالزور هدف قرار گرفت. در حملات پیشین نیز چاه‌های نفتی در دیرالزور و در استان حسکه که همجوار آن است هدف قرار گرفته بودند. کشورهای شرکت کننده در ائتلاف می‌گویند که در تلاش‌اند داعش را از درآمدهایی که با فروش نفت از میدان‌های شرقی سوریه از طریق میانجی‌هایی به دست می‌آورند، محروم کنند. داعش روزانه از فروش نفت از پایگاه‌هایی که در سوریه و عراق تحت تصرف خود درآورده است حدود یک تا سه میلیون دلار پول به دست می‌آورد.

از سوی دیگر منابع عراقی اعلام کردند که موشکی که گمان می‌رفت از جنگنده وابسته به این ائتلاف شلیک شده باشد به یکی از مقرهای نیروهای امنیتی عراقی اصابت کرد که براثر آن ده‌ها تن کشته و زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره روز جمعه به نقل از منابع کرد گزارش داد که در حملات جنگنده‌های ائتلاف تعدادی از اعضای داعش به هلاکت رسیدند.

منابع کرد مناطقی که در آن اعضای داعش کشته شدند، مشخص نکردند. آمریکا و فرانسه تنها دو کشوری هستند که مواضع داعش را در عراق هدف قرار می‌دهند.

تاکنون حملات هوایی آمریکا که اوایل ماه میلادی گذشته آغاز شد و سپس حملات فرانسه به پیشروی واقعی برای نیروهای پیشمرگ و نیروهای عراقی در مقابله با داعش کمک نکرده است.

در همین حال در حملات جنگنده‌های آمریکایی تعدادی از سرکرده‌های داعش در کرکوک به هلاکت رسیدند. همچنین اعضای این گروه در تکریت و قائم نیز هدف قرار گرفتند.

در همین حال خبرنگار المیادین در عراق گزارش داد که در این حملات گروه‌های داعشی در اطراف الشرقاط در شمال شهر تکریت و همچنین مواضع این گروه در القائم در غرب الانبار هدف قرار گرفتند.

یک منبع امنیتی عراقی تاکید کرد که تعداد زیادی از سرکرده‌های داعش در حملات هوایی ائتلاف ضد داعش به کرکوک در شمال غرب عراق کشته شدند.

وی در ادامه افزود که جنگنده‌های این ائتلاف خودرویی را که چهار مسئول داعش سوار برآن بودند هدف قرار دادند که از جمله این افراد والی الحویجه و کرکوک و مسئول شاخه نظامی در این منطقه بودند.

از سوی دیگر نیروهای کرد با خمپاره مواضع داعش را در منطقه ناوران در بین موصل و دهوک هدف قرار دادند.

در همین حال یک منبع در میان اعضای پیشمرگ اعلام کرد که این حمله به کشته و زخمی شدن تعدادی از افراد مسلح داعش انجامید.

این منبع اعلام داشت که افراد مسلح داعش ساختمان کمیته محلی حزب دموکرات کردستان را در روستای الفضیلیه در نینوا منفجر کردند.

منابع آگاه نیز اعلام کردند که در حملات هوایی به یک منزل که مقر نیروهای امنیتی در مرکز استان صلاح‌الدین بود بیش از 10 سرباز عراقی و نیروهایی از داوطلبان مردمی کشته شدند و چندین تن دیگر نیز زخمی شدند.

این منابع اعلام کردند که موشکی که گمان می‌رود از سوی جنگنده‌های ائتلاف شلیک شده باشد به اشتباه منزلی را که مقر نیروهای امنیتی بود هدف قرار داد.

پیشتر نیز در پی انفجار دو خودروی بمب گذاری شده در شهرستان المحمودیه در جنوب عراق پنج تن کشته و 10 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در درگیری‌های شدیدی میان اعضای داعش با نیروهای داوطلب مردمی در شمال شرق بعقوبه در مرکز استان دیالی 15 تن از اعضای داعش و هفت تن از نیروهای داوطلب مردمی کشته شدند.

انتهای پیام

کد N518265

وبگردی