آفتاب

صدقیانی: افراط‌گرایی از استبداد و تک‌روی در یک جامعه نشأت می‌گیرد

صدقیانی: افراط‌گرایی از استبداد و تک‌روی در یک جامعه نشأت می‌گیرد

یک عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) گفت: افراط‌گرایی از قدرت‌طلبی و استبداد و تک‌روی رای در یک جامعه نشأت می‌گیرد. کشورهایی که روش افراط گرایی دارند صدها سال از کشورهای مردم‌سالار عقب‌تر هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم مهرزاد صدقیانی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: کسی که می‌خواهد قدرت در دست خودش باشد و همه‌ی عوامل بر طبق فرمان‌های او نمود پیدا کند چه در سطح بین‌الملل و چه در جامعه یک کشور افراط‌گراست . به طور مثال آمریکا که سالها به دنبال کدخدایی جهان می‌گردد یک افراط گرای بین‌المللی است و حاکمی هم که در کشور خودش فقط نظر او سند است نیز یک افراط گرا در سطح کشور است.

وی همچنین گفت: قدرت خواهی، استبداد طلبی، تک‌رایی و بی توجهی به آرای دیگران نمودهای رفتاری افراط‌گراهاست. همانطور که گفتم تفاوتی در افراط گرایی یک جامعه،یک مدرسه و یا جهان وجود ندارد. هر کدام از آنها که بدون توجه به نظرهای مردم و خواست آنها عمل کنند افراط گرا محسوب می‌شوند.

این عضو مجمع نیروهای خط امام (ره) با تاکید بر عواقب سخت افراط گرایی در این جامعه خاطر نشان کرد: عقب ماندگی از جوامع بین‌المللی از مهمترین نمود ضررهای افراط‌گرایی است. کشورهای مستبد و افراط گرا چندین سال عقب‌تر از کشورهایی هستند که بر طبق قوانین مردم‌سالاری اداره می‌شوند. هر کس که خودش را از رفتارهای افراط‌گونه نجات داده پیشرفت کرده چرا که از عقل خود و دیگران بهره برده است.

وی همچنین گفت: قرآن مجید می فرماید که کارها را بر طبق شورا و نظر همگان باید انجام داد و حضرت علی (ع) گوشزد کردند که استفاده از عقل چند نفر در یک مورد بهتر از استفاده از عقل یک نفر است. اینها همه نشان می‌دهد که دین ما نیز ضد استبداد و افراط‌گرایی است.

انتهای پیام

کد N518255

وبگردی