آفتاب

شعارنویسی در حمایت از داعش در عربستان

شعارنویسی در حمایت از داعش در عربستان

تسنیم نوشت:

حامیان و طرفداران گروه تروریستی تکفیری داعش در عربستان روی دیوار یکی از مدارس دخترانه، عبارت "داعش در قلب‌های ما جا دارد" را شعار نویسی کردند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه الکترونی الوئام سعودی، مسئولان امور تربیتی سعودی در منطقه الخرمه خشم و ناراحتی خود را از مشاهده عبارت "داعش در قلب های ما جا دارد" روی دیوار یک مدرسه دخترانه ابراز داشتند.
آنها تاکید کردند که تخریب اموال عمومی و ترویج جریان های تندرو و ترویستی از طریق مراکز علمی را نمی پذیرند.
روزنامه الوئام به نقل از برخی منابع نوشت: اداره آموزش طائف تحقیقاتی را درباره این عبارت آغاز و تاکید کرده است که اینگونه رفتارها و عبارات اشاره کننده به گروهها را نمی پذیرد و آنها (عناصر مسلح) جایگاهی در بین آنها ندارند.
عبدالله الزهرانی سخنگوی رسمی اداره آموزش طائف گفت که عکس این عبارت را از طریق پایگاههای اجتماعی مشاهده و به اداره دفتر آموزش و پرورش منطقه الخرمه اطلاع داده است و هماهنگی برای پاک کردن این نوشته و تاکید بر حضور نگهبانان مدارس در مدارسشان صورت گرفت.

پیش از این نیز حامیان و طرفداران گروهک تروریستی تکفیری داعش در عربستان اقدام به دیوار نویسی در حمایت از این گروه کرده بودند به گونه ای که این افراد روی دیوار مدارس شرق شهر ریاض پایتخت این کشور اقدام به شعارنویسی به نفع این گروه کردند.
پایگاه اینترنتی شبکه خبری القطیف نوشت: درحالی که گروه داعش فعالیت و برنامه های رسانه و تبلیغاتی خود را برای جذب جنگجویان جوان در صفوف خود گسترش و شدت بخشیده است و با وجود اقدامات در سطح رسمی و امنیتی و دینی در عربستان، اما نشانه های تاثیر پذیری از گروه تروریستی داعش درحال نمایان شدن در داخل عربستان است.این تاثیر پذیری از گروه داعش از تقلید کودکان از عملیات سربریدن گروه داعش گرفته تا استفاده از شعارهای آن توسط سعودیها در شبکه های اجتماعی در اینترنت را شامل می شود.
یکی از آخرین موارد تاثیرپذیری سعودیها از گروه داعش و تبلیغات آن وجود شعارهای بود که روی دیوارهای مدارس محله های شرق شهر ریاض پایتخت عربستان از جمله محله "النسیم" شرقی نوشته شد و از وجود همبستگی عاطفی با داعش حکایت داشت. شعارهای داعش روی چندین دیوار برخی از مدارس مثل مدرسه راهنمایی دخترانه الواقدی و مدرسه اهلیه مشاهده شد.
تعدادی از ساکنان خانه های شرق ریاض که خواستند نامشان فاش نشود، گفته بودند: روی دیوارها عبارت "باقی است" نوشته شده است که گروه داعش آن را در اشاره به اینکه "دولت اسلامی باقی است و سرنگون نخواهد شد و دامنه آن گسترش خواهد یافت و کسی نمی تواند آن را متوقف کند" مورد استفاده قرار می دهد.

5252

کد N518030

وبگردی