آفتاب
ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه کره جنوبی:

ایران خواهان نابودی كلیه سلاح‌های كشتار جمعی در جهان است

ایران خواهان نابودی كلیه سلاح‌های كشتار جمعی در جهان است

ظریف همچنین حوزه‌های متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی را از زمینه‌های بسیار غنی و با ظرفیت در حوزه همكاری‌های دوجانبه خواند.

وزرای خارجه ایران و كره‌جنوبی پیش از ظهر جمعه به وقت نیویورك در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار كردند و طی آن ضمن مرور روند مناسبات میان تهران و سئول، زمینه‌ها برای ارتقای همه جانبه مناسبات را بسیار وسیع برشمردند.

یه گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف با اشاره به مشتركات دو كشور، از تقویت همكاری‌های دو طرف در سطح منطقه‌ای و در مجامع بین‌المللی استقبال كرد.

وی همچنین حوزه‌های متنوع علمی، فرهنگی و آموزشی را از زمینه‌های بسیار غنی و با ظرفیت در حوزه همكاری‌های دوجانبه خواند.

وزیر امور خارجه كشورمان با تشریح دیدگاه ایران نسبت به موضوعات امنیت بین‌المللی و از جمله سلاح‌های كشتارجمعی تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان محو و نابودی كلیه سلاح‌های كشتار جمعی در جهان است و به طور جدی معتقدیم سلاح هسته‌ای و سایر سلاح‌های كشتار جمعی امنیت نمی‌آورد.

وزیر خارجه كره جنوبی نیز با اعلام اینكه خواهان توسعه روابط با ایران هستیم اضافه كرد: پتانسیل زیادی در مناسبات دو كشور وجود دارد و تجارب موفقی از همكاری دو كشور را در اختیار داریم كه در آینده قابل گسترش است. 

وزیر خارجه كره جنوبی همچنین با تأكید بر اینكه ایران از وزن و جایگاه برجسته‌ای در منطقه برخوردار است افزایش تماس‌ها و تبادل نظر میان دو كشور در خصوص مسائل متعدد منطقه‌ای و روند تحولات را برای كشوری مفید ومؤثر دانست. 

کد N517930

وبگردی