آفتاب
روحانی در نشست خبری:

تروریسم هیچ ربطی به ادیان آسمانی از جمله اسلام ندارد

تروریسم هیچ ربطی به ادیان آسمانی از جمله اسلام ندارد

رییس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جهان باید برای مبارزه با تروریسم و ریشه های آن برنامه ریزی کند، گفت: تروریسم هیچ ربطی به ادیان آسمانی از جمله اسلام ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در پنجمین روز از سفر خود به نیویورک در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های بین المللی که با حضور 166 خبرنگار از رسانه‌های بین المللی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، پاسخ داد.
رییس جمهوری گفت: بمباران هوایی یک کار نمایشی است و نتیجه ای بدنبال نخواهد داشت.

روحانی گفت: در سال های گذشته هزاران بار بمباران های هوایی برای مبارزه با تروریزم انجام شد، ولی امروز می بینیم که تروریزم گسترش یافته و قوی تر شده است.

رییس جمهوری گفت: مقطع امسال اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد با درد و رنج بزرگی در منطقه خاورمیانه و مواجهه مردم بی گناه این منطقه با تروریست های وحشی مقارن شده است.

روحانی افزود: یک صدا و ندایی که امسال در سازمان ملل مشابه یکدیگر به گوش می رسید خطر خشونت و افراطی گری و تروریست در منطقه و جهان بود و این همان نکته ای است که من سال گذشته در اجلاس مجمع عمومی تاکید کردم و مجمع نیز در نهایت با تصویب قطعنامه ای جهان عاری از خشونت را به تصویب رساند.

وی ادامه داد: امروز وظیفه داریم مقابل این خطر جهانی برنامه ریزی درستی انجام دهیم و بدانیم که ریشه های آن کجاست و به جد با آن مبارزه کنیم.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مبارزه نمایشی با تروریست نمی تواند ما را به هدف ثبات و امنیت در منطقه رهنمون کند، گفت: تروریست منابع مختلفی دارد بنابراین اگر می خواهیم با آن مبارزه کنیم باید آن را قطع کنیم و روشن کنیم که آن چه در این خشونت از لحاظ ایدئولوژیکی ادعا می شود دروغ و نابجاست.

روحانی تاکید کرد: باید بدانیم این خشونت ربطی به هیچ یک از ادیان الهی و آ سمانی از جمله اسلام ندارد و در این رابطه بار مبارزه بر دوش علما، فرهیختگان و نویسندگان است.

وی ادامه داد: باید منابع انسانی تروریسم را قطع کنیم و کشورهایی که مسیر عبور و مرور تروریست ها هستند باید به وظایف و مسوولیت هایشان عمل کنند و نگذارند گروه های تروریستی افراد را از کشورهای مختلف جهان جذب و جلب کنند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کشورهایی که تاکنون به گروه های تروریستی کمک کرده اند یا بخش های خصوصی در آن کشورها با اجازه دولت و با اطلاع دولت های خودشان به تروریست ها کمک کرده اند باید احساس مسوولیت کنند و کمک های مالی را به گروه های تروریستی قطع کنند.

روحانی اظهارداشت: ممکن است افراد بگویند تروریست ها برخی از پادگان ها و منابع تسلیحاتی همان کشورها را تصرف کرده و به دست آورده اند اما سلاح هایی در اختیار تروریست قرار دارد که در انبارهای آن کشورها یافت نمی شود؛ معلوم است که این سلاح ها ساخت کجاست و از کجا آمده است.

وی با بیان اینکه همه کسانی که تروریست ها را تسلیح کرده اند باید از این کار دست بردارند، افزود: باید منابع ایدئولوژیکی، انسانی، مالی و تسلیحاتی تروریست ها را قطع کنیم چرا که با بمباران چند نقطه، تروریسم از بین نخواهد رفت.

رییس قوه مجریه گفت: از سال 2001 تا کنون که هزاران بار، کار بمباران هوایی در کشورها و مناطق مختلف تحت عنوان مبارزه با تروریسم انجام شده است امروز نتیجه آن را چنین می بینیم که تروریسم گسترش یافته، قوی تر شده و دارای جاذبه بیشتری برای برخی از ناآگاهان شده است.

روحانی تاکید کرد: پس از ابتدا به فکر کار نمایشی نباشیم و به کار ریشه ای بپردازیم و ریشه های تروریسم را بخشکانیم.

کد N517907

وبگردی