آفتاب

وزرای خارجه ایران و کره جنوبی دیدار کردند

وزرای خارجه ایران و کره جنوبی دیدار کردند

وزراي خارجه ايران و كره جنوبي در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار كردند و ضمن مرور روند مناسبات ميان تهران و سئول ، زمينه هاي ارتقاي همه جانبه مناسبات را بسيار وسيع برشمردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزراي خارجه ايران و كره جنوبي پيش از ظهر جمعه به وقت نيويورك در حاشيه نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد ديدار كردند و طي آن ضمن مرور روند مناسبات ميان تهران و سئول،  زمينه هاي ارتقاي همه جانبه مناسبات را بسيار وسيع برشمردند.

محمد جواد ظریف، وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به مشتركات دو كشور از تقويت همكاريهاي دو طرف در سطح منطقه اي و در مجامع بين المللي استقبال كرد.

وی همچنين حوزه هاي متنوع علمي، فرهنگي و آموزشي را از زمينه هاي بسيار غني و باظرفيت در حوزه همكاريهاي دو جانبه خواند.

 ظريف همچنين با تشریح ديدگاه ايران نسبت به موضوعات امنيت بين المللي و از آن جمله سلاح هاي كشتارجمعي تصريح كرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان محو و نابودي كليه سلاح هاي كشتار جمعي در جهان است و بطور جدي معتقديم سلاح هسته اي و ساير سلاح هاي كشتار جمعي امنيت نمي آورد.

وزير خارجه كره جنوبي نيز با اعلام اينكه خواهان توسعه روابط با ايران هستيم اضافه كرد: پتانسيل زيادي در مناسبات دو كشور وجود دارد و تجارب موفقي از همكاري دو كشور را در اختيار داريم كه در آينده قابل گسترش مي باشد.

وزير خارجه كره جنوبي همچنين با تأكيد بر اينكه ايران از وزن و جايگاه برجسته اي در منطقه برخوردار است افزايش تماس ها و تبادل نظر ميان دو كشور در خصوص مسائل متعدد منطقه اي و روند تحولات را براي كشورش مفيد ومؤثر دانست .

کد N517887

وبگردی