آفتاب
حجت الاسلام صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران:

هنرمندان هنر شهدا را به نمایش بکشند/ استقبال از صحبت های رئیس جمهور در سازمان ملل

هنرمندان هنر شهدا را به نمایش بکشند/ استقبال از صحبت های رئیس جمهور در سازمان ملل

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه جریان جبهه و دفاع مقدس باید در متون درسی جای بگیرد، گفت: هنرمندان نیز به جای نمایش کشیدن لجن غرب، هنر شهدا را به نمایش بگذارند چرا که آنان بهترین آموزگار هنر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صدیقی در خطبه های امروز نماز جمعه تهران ضمن شکر و سپاس نسبت به شفا و بهبودی حال مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری محبوب ترین چهره بعد از امام عصر ماست و خداوند منت گذاشت که او را شفا داد چرا که هم درد از او و هم درمان از اوست.

وی افزود: خداوند در این فرجه بار دیگر جهان بشریت را متوجه پدیده نویی کرد که با با حدوث انقلاب محقق شد که آن ارتباط عمیق امت با ولایت است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه رهبری یک امر قراردادی متکی به دوره انتخابات و صندوق ها نیست، گفت: ولایت یک نوع هماهنگی وجودی سنخیت و یک نوع دلبری و دلدادگی، عشق و عاشقی است که بر دلها حکومت می کند.

وی ادامه داد: دیدید که در زمان بیماری رهبری چه طوفانی از عواطف و احساسات به پا شد. و چه مناجات و توسل ها در سطح امت اسلامی وسیله تقرب به خداوند شد و مردم قربانی ها نثار کردند و از نظر ظاهری نیز همه اقشار مختلف اعم از سیاسیون، هنرمندان، نظامیان، سپاهیان و قشرهای مختلف از هر گروهی توفیق به زیارت این تحفه الهی نائل شدند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه خداوند را شاکریم که ملت ما را نسبت به دیگر ملت ها ممتاز کرده است، گفت: رهبری که نور خداوند را دارد حاکمیت او بر ما حاکمیت تحمیلی و فشار نیست بلکه جان و روح ماست و خود ایشان در برابر این محبت های مردم فرمودند که من احساس سنگینی می کنم و خودشان را بدهکار همه می دانند و ما باید نسبت به این ارتباط شاکر خداوند باشیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته دفاع مقدس تصریح کرد: ایثارگران و رزمندگان سرافراز ایران در هشت سال دفاع مقدس به پا خواستند و جانانه از مرز و بوم کشور دفاع کردند و در این مدت پیروزی خون و مقاومت و پیروزی ولایت مداری را بر اهریمن به خوبی نشان دادند و آشکار ساختند که با ایمان و اعتقاد و ولایتمداری بر هر مشکلی می شود غلبه کرد و هر مانعی را از پیش پا برداشت.

صدیقی در ادامه با هشدار نسبت به غفلت از مهد کودک ها گفت: نقش دوران کودکی مانند نوشتن روی سنگ است که پاک نمی شود و در بچگی باید بچه را با نور قرآن، راستگویی و صداقت آشنا کرد و اگر از آن غفلت کنیم در خانه صاف دل کودک نقاشی و تابلوهای بد نصب می شود و از این منظر نسبت به کودکان غفلت شده است.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: باید جریان جبهه و دفاع مقدس را به زبان کودکی در دبستانها و همچنین در  دبیرستانها، دانشگاهها در متون درسی قرار داد.

وی تصریح کرد: هنرمندان نیز به جای اینکه لجن غرب را به نمایش بگذارند باید هنر شهدا را به نمایش بکشند، هنر بهنام محمدی ها و فهمیده ها و اینان را به عنوان آموزگار هنر قرار دهند و حماسه هنر بیافرینند و در فیلم ها و سینماها جبهه را احیا کنند.

صدیقی همچنین در بخش دیگر از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل، گفت: الحمدالله مطالبی که تاکنون گفته شده مطالب خوب و دفاع خوبی بوده است.

ادامه دارد...

کد N517642

وبگردی