آفتاب
سرلشکر صفوی:

جمهوری اسلامی ایران محور اصلی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری است

جمهوری اسلامی ایران محور اصلی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری است

تحولات امنیتی در عراق و سوریه، بازتاب اندیشه‌های راهبردی و سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی است/هدف اصلی تروریست‌ها و تکفیری‌ها، تضعیف کشورهای اسلامی و تضمین بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی است/حضور قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث تشدید بحران می‌شود

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه حامیان نظامی و مالی تروریست ها، خصوصا آمریکا صلاحیت اجماع و رهبری علیه گروه های تروریستی را در منطقه ندارند، گفت: دخالت آمریکا در امور منطقه، ابعاد تازه‌تری به بحران کشورهای عراق و سوریه می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سردار سرلشکر سید یحیی صفوی که به مناسبت هفته دفاع مقدس و به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم سخنرانی می‌کرد، با اشاره به رخدادهای پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی های دفاع مقدس، گفت: بدون تردید دو رخداد عظیم پیروزی انقلاب کبیر اسلامی و پیروزی های دفاع مقدس به رهبری حضرت امام (ره) خارج از اراده و کنترل قدرتهای بزرگ آن زمان یعنی آمریکائیها و شوری سابق بود.

وی با اشاره به استمرار دشمنی ها برخی کشورها با جمهوری اسلامی ایران افزود: هم اکنون نیز عده ای از کشورهای اروپائی و برخی از کشورهای عربی، خصوصا یکی از ثروتمندترین آنها، با تفکری ضد شیعی و وهابی، بیشترین بغض و عداوت را نسبت به انقلاب اسلامی داشته و به دشمنانی مانند رژیم بعث کافر عراق کمک های فراوانی، انجام داده است و هنوز هم از دشمنی با مکتب تشیع که تبدیل به حکومت جمهوری اسلامی ایران شده است دست بر نداشته است و این کشور پادشاهی جنوب خلیج فارس از عوامل اصلی بوجود آوردن گرو ه های تکفیری که در عراق و سوریه جنایت می کنند، است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص راهبرد و اهداف جبهه آمریکائی، روس و عربی صهیونیستی در جنگ تحمیلی گفت: حداکثر راهبرد این جبهه سقوط نظام نوپای اسلامی در ایران و حداقل این راهبردها تجزیه ایران اسلامی بود و دشمنان بدنبال تضعیف قدرت انقلاب اسلامی و جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی به سایر ملت های اسلامی با از بین بردن منابع نیروی انسانی و اقتصادی ایران و سرگرم کردن رهبری و مدیران کشور به مسائل جنگ بودند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: هم اکنون نه تنها دشمنان اسلام نتوانستند جمهوری اسلامی ایران را ساقط کنند، بلکه نظامهای خودشان نیز در عراق، مصر ساقط شد و شوری سابق نیز تجزیه شد. آنها می خواستند جلوی صدور افکار و اندیشه حضرت امام (ره) را و تاثیر گذاری روی ملت های مسلمان و مستضعف را بگیرند ولیکن بیداری اسلامی از شمال آفریقا تا جنوب غرب آسیا در کشورهای مصر، یمن و بحرین و سایر کشورها، تحت تاثیر انقلاب اسلامی بوده است.

وی افزود: دفاع مقدس حماسه ای فرهنگ ساز و الهام بخش است که به دلیل حقانیت اش، از جاودانگی برخوردار است و همواره باید در ذهنیت و حافظه تاریخی ملت ایران به گونه ای پویا جریان داشته باشد تا بتواند هویت ملی و اسلامی نسل های امروز و آینده کشور را بر اساس آموزه ها، معارف و شاخصه های اصیل دینی – انقلابی و ملی خود ساخته و امنیت پایدار و سلامت محیطی، روانی و فرهنگی کشور را تضمین کند.

وی اضافه کرد: همه ما موظف هستیم تا در توصیف، تحلیل و ترسیم صادقانه، منطقی و واقع گرایانه این حقیقت ناب، تلاش خود را به کار بندیم تا این حماسه کربلایی و دستاورد غرورآفرین امام بزرگوار(ره) و ملت عظیم الشأن ایران، حفظ و ماندگار شود و روح فداکاری، مقاومت، رشادت و فرهنگ ظلم ستیزی، ولایتمداری و شهادت طلبی و ظرفیت های عظیم اعتقادی و معنوی آن در ساخت قدرت درونی ملت بزرگ و کشورعزیزمان ایران قرار گیرد و حتی پیامی باشد برای همه ملت های اسلامی و آزادیخواهان جهان که به دنبال استقلال خود هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: این گنجینه ارزشمند، رخدادی نیست که با گذشت زمان و در موقعیت مکانی ایران و قلمرو زمانی اش به دست فراموشی سپرده شود بلکه پیامی است برای جوانان، دانشجویان، اساتید، معلمان، فرهنگیان، نویسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان و تمامی اقشار ملت تا در این عرصه حساس، نقشی مباهات آفرین و مسرت بخش ایفا کنند؛ این مهم به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر فراروی ما قرار دارد و هرگونه اهمال و سستی در انتقال حقیقت مطلوب و ثمربخش علوم و معارف دفاع مقدس، ظلم به تاریخ و به دار آویختن حق نسل های آینده انقلاب و کشور عزیزمان ایران اسلامی است.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش رهبری حکیم جمهوری اسلامی ایران در عبور از بحران ها، گفت: راه مقاومت و پیروزی ملت ایران در برابر طوفان تهدیدها و تحریم های دشمنان، به برکت داشتن رهبری حکیم و هوشمند، قاطع و پرصلابت، هموار است.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه، گفت: تحولات امنیتی در عراق و سوریه، بازتاب اندیشه های راهبردی و سیاسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است. پس از اینکه بیداری اسلامی در میدان غافلگیری استراتژیک آمریکایی ها و صهیونیست ها به وقوع پیوست، غرب برای کنترل و هدایت این تهدید بزرگ، بدنبال آن است تا منطقه جنوب غرب آسیا و کشورهای عربی و اسلامی را نا امن سازد و شاید هم بدنبال تجزیه کشورهای اسلامی این منطقه است و این تجزیه ممکن است شامل لیبی، یمن و عربستان و عراق شود.

وی افزود: هدف اصلی تروریست ها و تکفیری ها از حمله و ناامنی در کشورهای اسلامی، تضعیف کشورهای اسلامی و تضمین بقاء و امنیت رژیم صهیونیستی است. البته ناامنی در عراق، ملت عراق را مستحکم تر و مقاوم تر خواهد ساخت و پس از خاموشی این فتنه بزرگ، دشمن با دولتهای عراق وسوریه ای به مراتب قدرتمندتر از گذشته مواجه خواهد بود.

وی با اشاره به اجماع عربی – آمریکائی شکل گرفته در مبارزه با تروریست، گفت: هدف آمریکایی‌ها از اجماع عربی –آمریکائی در مبارزه با تروریست های منطقه، گسترش پایگاه های نظامی در منطقه و توجیه حضور نظامی در خاورمیانه و همچنین افزایش درآمدهای بازار فروش تسهیلات نظامی است، این در حالی است که برای مشکلات منطقه ای بایستی راه حل های منطقه ای ارائه شود و حضور نظامی قدرت های فرا منطقه ای موجب تشدید بحران در کشورهای بحران زده حوزه خاورمیانه می شود.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به نقش محوری و کلیدی جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران، بعنوان کشوری قدرتمند، محور اصلی در مبارزه با تروریست‌های تکفیری است.

سرلشکر صفوی با اشاره به احتمال نفوذ جریان های تکفیری به کشورهای اروپائی و آمریکایی گفت: سر ریز جریانات افراطی منطقه در آینده ممکن است به کشورهای اروپائی و آمریکائی و حامیان این جریانات منتقل شود.

وی با اشاره به ابعاد مختلف دخالت نظامی آمریکا در بحران های منطقه ای تصریح کرد: قطعا حامیان نظامی و مالی تروریست‌ها، خصوصا آمریکا صلاحیت اجماع و رهبری علیه گروه های تروریستی را در منطقه ندارند و البته دخالت آمریکا در امور منطقه، قطعا ابعاد تازه تری به بحران کشورهای عراق و سوریه می دهد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا افزود: حمله نظامی آمریکا و برخی کشور های عربی به سوریه، مخالف پروتکل های بین المللی و در حقیقت تعرض به تمامیت ارضی و حاکمیت یک کشور به بهانه مبارزه با تروریسم است و چشم انداز ایالات متحده از ماجراجویی جدید این کشور در منطقه شفاف و معین نیست.

سرلشکر صفوی ادامه داد: این ائتلاف به رهبری آمریکا نمی تواند صلاحیت مبارزه با تروریستها را داشته باشد چرا که خود آمریکا عامل بوجود آورنده این گروهک‌های جنایتکار و بوده است.

کد N517620

وبگردی