آفتاب

بروجردی: اگر مذاکرات در بن بست باشد حضور روسای جمهور نیز نمی‌تواند مشکل را حل کند

بروجردی: اگر مذاکرات در بن بست باشد حضور روسای جمهور نیز نمی‌تواند مشکل را حل کند

مهر نوشت:

علاء‌الدین بروجردی در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ در حاشیه اجلاس سازمان ملل، گفت: چشم انداز ما در فعالیت‌های هسته‌ای پیشرفت بیشتر است. ما در مجلس تولید ۲۰ هزار مگاوات انرژی هسته‌ای را سال‌هاست که مصوب کرده‌ایم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر آمریکایی‌ها و متحدان اروپایی آن‌ها که در عرصه هسته‌ای دارای فناوری هستند صادق باشند باید به شرکت‌هایشان اجازه دهند در کنار توافقاتی که ما با شرکت‌های روس در ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای انجام می‌دهیم، شرکت‌های آن‌ها نیز در این رقابت ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما ساخت سلاح هسته‌ای است، گفت: حق خود می‌دانیم که بر توانمندی‌هایمان در عرصه صلح‌آمیز هسته‌ای بیفزاییم.

نماینده مردم بروجرد در مجلس در خصوص تلاش مذاکره‌کنندگان اروپایی برای دستیابی به توافقی مبتنی بر قطع اتصالات سانتریفیوژها گفت: قطع این ارتباطات مساوی است با عدم وجود سانتریفیوژها، سانتریفیوژها دکور نیست بلکه بستری است برای اجرای فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که اگر آمریکایی‌ها به زیاده‌خواهی‌های خود ادامه دهند مشکل ادامه پیدا می‌کند.

بروجردی در خصوص احتمال حضور رئیس جمهور در مذاکرات هسته‌ای گفت: ارشد مذاکرات با توجه به اصل توازن در مذاکرات وزیر امور خارجه است و دلیلی ندارد که رئیس جمهور در این جلسه حضور یابد.

وی ادامه داد: معمولا در مناسبات بین‌المللی رسم بر این است که اگر در جریان مذاکرات مسائل در سطح کارشناسی به جایی رسید مذاکرات یک سطح بالاتر رفته و وزیر امور خارجه به مذاکرات ورود پیدا می‌کند.

بروجردی با تاکید بر اینکه اگر مذاکرات در بن بست باشد حضور روسا نیز نمی‌تواند مشکل را حل کند، گفت: سطح تعریف شده مذاکرات هسته‌ای، وزرای امور خارجه کشورها هستند.

 

23503

کد N517605

وبگردی