آفتاب
سرلشگر صفوی:

مشکلات منطقه اي نيازمند راه حل منطقه اي مي باشد

مشکلات منطقه اي نيازمند راه حل منطقه اي مي باشد

سردار سيد يحيي صفوي، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا گفت:  براي مشکلات منطقه اي بايستي راه حل هاي منطقه اي ارئه شود و حضور نظامي قدرت هاي فرا منطقه اي موجب تشديد بحران در کشورهاي بحران زده حوزه خاورميانه مي گردد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار سيد يحيي صفوي، دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا که به مناسبت هفته دفاع مقدس به عنوان سخنران پيش از خطبه هاي نماز جمعه استان قم سخنراني مي کرد، با اشاره به رخدادهاي پيروزي انقلاب اسلامي و پيروزي هاي دفاع مقدس، گفت:بدون ترديد دو رخداد عظيم پيروزي انقلاب  کبير اسلامي و پيروزي هاي دفاع مقدس به رهبري حضرت امام (ره) خارج از اراده و کنترل قدرتهاي بزرگ آن زمان يعني آمريکائيها و شوري سابق بود.
 
وي با اشاره  به استمرار دشمني ها برخي کشورها  با جمهوري اسلامي ايران افزود: هم اکنون نيز  عده اي از کشورهاي اروپائي و برخي از کشورهاي عربي ، خصوصا يکي از ثروتمندترين آنها ،با تفکري ضد شيعي و وهابي، بيشترين بغض و عداوت را نسبت به انقلاب اسلامي  داشته و به دشمناني مانند رژيم بعث کافر عراق  کمک هاي فراواني، انجام داده است و هنوز هم از دشمني با مکتب تشيع که تبديل به حکومت جمهوري اسلامي ايران شده است دست بر نداشته است و اين کشور پادشاهي جنوب خليج فارس از عوامل اصلي بوجود آوردن گرو ه هاي تکفيري که در عراق و سوريه جنايت مي کنند، مي باشد.
 
صفوی در خصوص راهبرد و اهداف جبهه آمريکائي ، روس و عربي صهيونيستي در جنگ تحميلي گفت: حداکثر راهبرد اين جبهه سقوط نظام نوپاي اسلامي در ايران و حداقل اين راهبردها تجزيه ايران اسلامي بود و دشمنان بدنبال تضعيف قدرت انقلاب اسلامي و جلوگيري از صدور انقلاب اسلامي به ساير ملت هاي اسلامي با از بين بردن منابع نيروي انساني و اقتصادي ايران و سرگرم کردن رهبري و مديران کشور به مسائل جنگ بودند.
 
وي ادامه داد: هم اکنون نه تنها دشمنان اسلام نتوانستند جمهوري اسلامي ايران را ساقط کنند ، بلکه نظامهاي خودشان نيز در عراق، مصر ساقط شد و شوري سابق نيز تجزيه شد. آنها مي خواستند جلوي صدور افکار و انديشه حضرت امام (ره) را و تاثير گذاري روي ملت هاي مسلمان و مستضعف  را بگيرند ، وليکن  بيداري اسلامي از شمال آفريقا  تا جنوبغرب آسيا در کشورهاي مصر ، يمن و بحرين و ساير کشورها، تحت تاثير انقلاب اسلامي بوده است.
 
فرمانده سابق سپاه افزود:دفاع مقدس حماسه اي فرهنگ ساز و الهام بخش است که به دليل حقانيت اش، از جاودانگي برخوردار است و همواره بايد در ذهنيت و حافظه تاريخي ملت ايران به گونه اي پويا جريان داشته باشد تا بتواند هويت ملي و اسلامي نسل هاي امروز و آينده کشور را بر اساس آموزه ها، معارف و شاخصه هاي اصيل ديني – انقلابي و ملي خود ساخته و امنيت پايدار و سلامت محيطي، رواني و فرهنگي کشور را تضمين نمايد.
 
وي اضافه کرد: همه ما موظف هستيم تا در توصيف، تحليل و ترسيم صادقانه، منطقي و واقع گرايانه اين حقيقت ناب، تلاش خود را به کار بنديم تا اين حماسه کربلايي و دستاورد غرورآفرين امام بزرگوار(ره) و ملت عظيم الشأن ايران، حفظ و ماندگار شود و روح فداکاري، مقاومت، رشادت و فرهنگ ظلم ستيزي، ولايتمداري و شهادت طلبي و ظرفيت هاي عظيم اعتقادي و معنوي آن در ساخت قدرت دروني ملت بزرگ و کشورعزيزمان ايران  قرار گيرد و حتي پيامي باشد براي همه ملت هاي اسلامي و آزاديخواهان جهان که به دنبال استقلال خود هستند.
 
سردار صفوی ادامه داد:اين گنجينه ارزشمند، رخدادي نيست که با گذشت زمان و در موقعيت مکاني ايران و قلمرو زماني اش به دست فراموشي سپرده شود بلکه پيامي است براي جوانان، دانشجويان، اساتيد، معلمان، فرهنگيان، نويسندگان، روزنامه نگاران، هنرمندان و تمامي اقشار ملت تا در اين عرصه حساس، نقشي مباهات آفرين و مسرت بخش ايفا کنند؛ اين مهم به عنوان يک ضرورت اجتناب ناپذير فراروي ما قرار دارد و هرگونه اهمال و سستي در انتقال حقيقت مطلوب و ثمربخش علوم و معارف دفاع مقدس، ظلم به تاريخ و به دار آويختن حق نسل هاي آينده انقلاب  و کشور عزيزمان ايران اسلامي است.
 
سرلشکر صفوي با اشاره به نقش رهبري  حکيم جمهوري اسلامي ايران در  عبور از بحران ها ، گفت:راه مقاومت و پيروزي ملت ايران در برابر طوفان تهديدها و تحريم هاي دشمنان، به برکت داشتن رهبري  حکيم  و هوشمند،  قاطع و پرصلابت، هموار است.
  تحولات امنيتي در عراق و سوريه، بازتاب انديشه هاي راهبردي و سياسي آمريکا و رژيم صهيونيستي است.
 
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه، گفت:تحولات امنيتي در عراق و سوريه، بازتاب انديشه هاي راهبردي و سياسي آمريکا و رژيم صهيونيستي در منطقه است. پس از اينکه بيداري اسلامي در ميدان غافلگيري استراتژيک آمريکايي ها و صهيونيست ها به وقوع پيوست، غرب براي کنترل و هدايت اين تهديد بزرگ، بدنبال آن است تا منطقه جنوب غرب آسيا  و کشورهاي عربي و اسلامي را نا امن سازد و شايد هم بدنبال تجزيه کشورهاي اسلامي اين منطقه است و اين تجزيه ممکن است شامل  ليبي، يمن، عربستان و عراق شود.
 
وي افزود: هدف اصلي تروريست ها و تکفيري ها از حمله و ناامني در کشورهاي اسلامي، تضعيف کشورهاي اسلامي و تضمين بقاء و امنيت رژيم صهيونيستي است. البته ناامني در عراق، ملت عراق را مستحکم تر و مقاوم تر خواهد ساخت و پس از خاموشي اين فتنه بزرگ، دشمن با  دولتهاي عراق وسوريه اي به مراتب قدرتمندتر از گذشته مواجه خواهد بود.
 
حضور قدرت هاي فرامنطقه اي باعث تشديد بحران مي گردد
 
وي با اشاره به اجماع عربي – آمريکائي شکل گرفته در مبارزه با تروريست، گفت: هدف آمريکائي ها از اجماع عربي –آمريکائي در مبارزه با تروريست  هاي منطقه ، گسترش پايگاه هاي  نظامي در منطقه  و توجيه حضور نظامي در خاورميانه و همچنين افزايش درآمدهاي بازار فروش تسهيلات نظامي است، اين در حالي است که  براي مشکلات منطقه اي بايستي راه حل هاي منطقه اي ارئه شود و حضور نظامي قدرت هاي فرا منطقه اي موجب تشديد بحران در کشورهاي بحران زده حوزه خاورميانه مي گردد.
دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم کل قوا بااشاره به نقش محوري و کليدي جمهوري اسلامي ايران در منطقه، گفت:جمهوري اسلامي ايران ، بعنوان کشوري قدرتمند، محور  اصلي در مبارزه با  تروريست ها ي تکفيري مي باشد.
 
سرلشکر صفوي با اشاره به  احتمال نفوذ جريان هاي تکفيري به کشورهاي اروپائي و آمريکائي گفت:سر ريز جريانات افراطي منطقه در آينده  ممکن است  به کشورهاي اروپائي و آمريکائي و حاميان اين جريانات منتقل شود .
 
وي باشاره به ابعاد مختلف دخالت نظامي آمريکا در بحران هاي منطقه اي، گفت:قطعا حاميان نظامي  و مالي تروريست ها ، خصوصا آمريکا صلاحيت اجماع و رهبري عليه گروه هاي تروريستي را  در منطقه ندارند و البته دخالت آمريکا در امور منطقه ، قطعا ابعاد تازه تري به بحران کشورهاي عراق و سوريه مي دهد.
 
وي افزود:حمله نظامي آمريکا و برخي کشور هاي عربي به سوريه  ، مخالف پروتکل هاي  بين المللي  و در حقيقت تعرض به تماميت ارضي و حاکميت يک کشور به بهانه مبارزه با تروريسم  است و چشم انداز ايالات متحده  از ماجراجوئي جديد اين کشور در منطقه  شفاف و معين نمي باشد.
 
وي ادامه داد:اين ائتلاف به رهبري  آمريکا نمي تواند صلاحيت مبارزه با تروريستها را داشته باشد ، چرا که خود  آمريکا عامل بوجود آورنده  اين گروهک هاي  جنايتکار و  بوده است .
کد N517594

وبگردی