آفتاب
با 58 رای مخالف/

تلاش اعراب برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل در آژانس بی نتیجه ماند

تلاش اعراب برای تحت فشار قرار دادن رژیم اسرائیل در آژانس بی نتیجه ماند

پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط 18 کشور عربی در آژانس بین المللی انرژی اتمی که در مورد زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی بود با 58 رای مخالف در برابر 45 رای موافق بی نتیجه ماند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کشورهای عربی سعی داشتند تا در مجمع عمومی سال جاری آژانس بین المللی انرژی اتمی، اسرائیل را مجبور به قبول معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (NPT) کنند و در همین راستا پیش نویس قطعنامه ای را آماده و در آن نسبت به زاردخانه هسته ای اسرائیل اعلام نگرانی کرده بودند اما این قطعنامه در کسب نظر موافق اعضای آژانس شکست خورد.

این قطعنامه در نشست شب گذشته اعضای آژانس به رای گذاشته شد که در نهایت با 58 رای مخالف در برابر 45 رای موافق مواجه شد و البته 27 عضو آژانس نیز در جلسه رای گیری شرکت نکردند.

از پیش از آغاز مجمع عممی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی، تل آویو اقدام به لابی گسترده با کشورهای مختلف عضو آژانس کرده بود تا از تصویب این قطعنامه جلوگیری کند.

هر چند رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته ای در خاورمیانه محسوب می شود و همین امر تهدیدات زیادی را متوجه منطقه کرده است اما با این وجود کشورهای غربی تمایلی برای تحت فشار قرار دادن تل آویو برای تبعیت از قوانین بین المللی ندارند.

کد N517585

وبگردی