آفتاب
در دیدار با ظریف مطرح شد:

تاکید وزیر خارجه ایتالیا بر مشورت با ايران در خصوص بحران‌های منطقه‌ای

تاکید وزیر خارجه ایتالیا بر مشورت با ايران در خصوص بحران‌های منطقه‌ای

در دیدار وزیر امورخارجه ایران و ایتالیا ثبات و امنيت در عراق ، تروريسم و افراطيگری ، جنايات گروه تروريستی -تكفيری داعش و روند مذاكرات هسته ای در اين ديدار مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیران خارجه ايران و ايتاليا روز پنجشنبه  در نيويورك ديدار و طي آن پيرامون موضوعات مختلف منطقه اي وبين المللي گفتگو و تبادل نظر كردند.

"موگريني" وزير خارجه ايتاليا كه اخيراً به سمت مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپايي تعيين شده و تا قبل إز سال آينده ميلادي در سمت جديد بطور رسمي مشغول بكار ميشود با اشاره به نقش ايران در كمك به ثبات منطقه و از جمله طي ماههاي اخير در عراق ، تبادل نظر و مشورت با ايران در خصوص شرائط و بحران هاي منطقه اي را مهم خواند.

ظريف ضمن استقبال از مشورت هاي نزديك دو طرف، ديدگاه ايران در خصوص مبارزه با تروريسم و تحركات اخير ائتلاف را بيان كرد و لزوم پايبندي به موازين بين المللي را مورد تأكيد قرار داد.

ظريف حفظ ثبات و امنيت منطقه و تقويت مناسبات دوستانه با همه كشورهاي همسايه را اولويت تهران در سياست خارجي خواند.

وزير امورخارجه كشورمان همچنين با تأكيد بر حق طبيعي ملت ايران براي بهره مندي از فن آوري صلح آميز هسته اي، ديدگاههاي كشورمان در خصوص شرائط دستيابي به راه حل جامع در مذاكرات را بيان کرد.

کد N517486

وبگردی