آفتاب

جلسه امروز پارلمان انگلیس برای تایید پیوستن به ائتلاف ضد داعش

جلسه امروز پارلمان انگلیس برای تایید پیوستن به ائتلاف ضد داعش

پارلمان انگلیس امروز (جمعه) در حالی نشستی فوق‌العاده خود را درباره پیوستن به حملات هوایی علیه داعش در عراق برگزاری می‌کند که احتمال می‌رود این مساله از سوی نمایندگان انگلیس تصویب شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، ائتلاف بین‌المللی علیه داعش با حضور آمریکا و متحدانش در خاورمیانه نظیر عربستان و امارات متحده عربی پیشتر حملات هوایی را علیه مواضع داعش در عراق و سوریه آغاز کرده‌اند و فرانسه نیز به عنوان بخشی از این ائتلاف دست به حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق زده است.

پس از آنکه سال گذشته میلادی قانونگذاران انگلیسی حملات هوایی علیه نیروهای دولتی سوریه را رد کردند، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس از حمایت و پشتیبانی از این ائتلاف سر باز زده بود و همین امر باعث شکست کامرون شده است.

اما این بار قانونگذاران از احزاب مختلف انگلیس اعلام کرده‌اند که از موضع کامرون در رای‌گیری امروز پارلمان حمایت می‌کنند. این رای‌گیری ساعت 16 به وقت گرینویچ برگزار می‌شود. تصویب این طرح به انگلیس اجازه می‌دهد تا برای نخستین بار از 2011 در کمپین حملات هوایی شرکت کند. در سال 2011 انگلیس علیه معمر قذافی، رهبر لیبی دست به حمله نظامی زد.

کامرون روز چهارشنبه از پارلمان خواست تا روز جمعه نشست اضطراری برگزار کند. بریتانیایی‌ها نگران ورود انگلیس به یک جنگ دیگر هستند چرا که از جنگ عراق و افغانستان ناراضی هستند. دولت انگلیس اعلام کرد که حدود 500 شهروند این کشور به سوریه و شمال عراق رفته‌اند تا به داعش بپیوندند.

انتهای پیام

کد N517362

وبگردی