آفتاب

رییس پارلمان ایرلند جنوبی هفته آینده به تهران می‌آید

رییس پارلمان ایرلند جنوبی هفته آینده به تهران می‌آید

یک عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند جنوبی گفت: رییس پارلمان ایرلند جنوبی در ضیافت شام سفیر کشورمان در دوبلین ضمن دیدار و گفت‌وگو با هیات دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی از سفر هفته آینده‌اش به ایران خبر داد.

محمدسعید اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، گفت: با سفر هیات‌های پارلمانی ایران و ایرلند به کشورهای یکدیگر انتظار می‌رود فصل جدیدی از روابط دو کشور به ویژه در مباحث اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گشوده شود.

نماینده مردم ایرانشهر با اشاره به سخنان رییس پارلمان ایرلند جنوبی، افزود: نگاه بسیار عالی و مثبتی از تاریخ، تمدن و نقش جمهوری اسلامی ایران در مناقشات بین المللی در دیدگاه رییس پارلمان ایرلند جنوبی وجود دارد.

وی و همکارانش به دنبال آن هستند تا اتحادیه اروپا را مجاب به بهره گیری از ظرفیت ایران در معادلات منطقه ای و بین المللی کنند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند جنوبی یادآورد شد: سفر چند روزه به دوبلین به سرپرستی دکتر جواد هروی، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در رأس هیأتی متشکل از مراد هاشم زهی، امید کریمیان، جعفری بنه خلخال و محمد سعید اربابی در راستای تقویت روابط دو جانبه با این کشور عضو اتحادیه اروپا انجام گرفت که این توسعه روابط اقتصادی می تواند در بسیاری از زمینه‌های از جمله در واردات گوشت، مواد لبنی و فناوری اطلاعات در حوزه‌های پزشکی و دارویی و همچنین صادرات نفت و فرآورده های نفتی موجب تقویت زیرساخت های اقتصادی کشور شود.

هیات اعزامی پارلمانی جمهوری اسلامی امروز ضمن بازدید از پارلمان و مجلس سنای ایرلند جنوبی با رییس و اعضای کمیسیون سیاست خارجی، وزیر مشاور در امور خارجه، رییس مجلس سنا و وزرای کشاورزی و دفاع، اعضای گروه دوستی پارلمانی ایرلند و رییس دانشگاه یو سی دی دیدار و گفت‌وگو کردند.

گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند شب گذشته دوبلین را به مقصد تهران ترک کرد.

انتهای پیام

کد N517361

وبگردی