آفتاب

منصوری آرانی: ایران آمادگی دارد با حسن نیت با غرب مذاکره کند

منصوری آرانی: ایران آمادگی دارد با حسن نیت با غرب مذاکره کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هر چند نگاه ما به مذاکرات هسته‌ای بدبینانه است، اما ایران همواره آمادگی دارد در چارچوب تفاهم و حسن نیت با طرف غربی مذاکره کرده و به نتیجه برسد.

عباسعلی منصوری آرانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، درباره سفر رییس جمهور به آمریکا برای شرکت در مجمع عمومی سالانه سازمان ملل اظهارکرد: این حضور امکان گفت‌و‌گو با شخصیت‌های بین المللی را برای آقای روحانی فراهم و همچنین زمینه توسعه روابط ایران را در چارچوب دکترین نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم می‌کند.

وی افزود : ما شاهد مدیریت ثمر بخش ایران بر کشورهای همسایه بوده‌ایم، اما در عرصه تعاملات بین المللی ایران باید در محدوده خط قرمز تعیین شده توسط مقام معظم رهبری حرکت کند به طوری که استراتژی ما بر این پایه استوار شده که هر گونه گفت‌و‌گو و مذاکره باید در چارچوب‌های تعیین شده نظام صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حضور رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد باعث اعلام دیدگاه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس جهانی است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل و قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 1+5 ادامه داد: قرار است در حاشیه اجلاس بین المللی سازمان ملل متحد مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 نیز ادامه یابد و برگزاری جلسه میان وزرای گروه 1+5 با وزیر خارجه کشورمان می‌تواند در استمرار مذاکرات هسته‌ای نقش به سزایی داشته باشد و اگر گروه غربی اراده کافی برای حل مسئله هسته‌ای ایران را در چارچوب معاهده NPT داشته باشد می‌توانند در این راستا به موفقیت دست یابند.

انتهای پیام

کد N517324

وبگردی