آفتاب

برنامه کاری کمیسیون‌های مختلف مجلس در هفته آینده/ کدام وزرا به مجلس می‌روند؟

برنامه کاری کمیسیون‌های مختلف مجلس در هفته آینده/ کدام وزرا به مجلس می‌روند؟

ایرنا نوشت:

وزرای آموزش و پرورش، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، اطلاعات، صنعت، معدن و تجارت، نیرو و جهاد کشاورزی و همچنین رییس سازمان انرژی اتمی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری هفته آینده برای حضور در کمیسیون‌های مختلف مجلس دعوت شده‌اند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه با حضور در کمیسیون تخصصی به بررسی موضوعات زیر خواهند پرداخت:

کمیسیون‌های خاص

کمیسیون اصل نودم (90) قانون اساسی

روز یکشنبه نشستی با مسؤولین ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت و سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان موضوع الزام به اسقاط خودروهای فرسوده و نیز قیمت خودروهای وارداتی برگزار می‌کنند و سه شنبه نشست با رییس شورای عالی استان‌ها و اعضای کمیسیون نظارت شورای مذکور برای بحث و تبادل نظر درباره مسایل مطروحه برگزار می‌کنند.

کارگروه‌های ویژه کمیسیون اصل ۹۰ نیز یکشنبه با تشکیل جلساتی با رییس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و مدیرکل منابع طبیعی استان تهران درباره پرونده مطروحه بحث می‌کنند.

دیگر کارگروه‌های کمیسیون اصل ۹۰ شامل فرهنگی و اجتماعی، اقتصادی و فنی و عمرانی، ارتقای سلامت اداری، قضایی و سیاسی و نظامی، روزهای یکشنبه و دوشنبه با تشکیل جلساتی به شکایات واصله رسیدگی خواهند کرد.

کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی نیز روز سه‌شنبه طرح اصلاح ماده (۱۰۳) قانون آیین نامه داخلی، مباحث مربوط به ساختار اداری مجلس و طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی را بررسی خواهند کرد.

کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و مشترک لایحه رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور

یکشنبه به مرور مباحث گذشته و ارایه گزارش کارگروه‌ها، ادامه بررسی مواد لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء در نظام مالی کشور می پردازند و دوشنبه بررسی مواد لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء در نظام مالی کشور بررسی می کنند.

سه شنبه نیز بررسی پیشنهادات واصله در مورد لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء در نظام مالی کشور می پردازند.

کمیسیون های تخصصی

اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، یکشنبه به بررسی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه علم و فناوری با حضور مسؤولین وزارتخانه های علوم، بهداشت و معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری می پردازند و سپس به جمع بندی نهایی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت می پردازند.

دوشنبه نیز جلسه کارگروه های آموزش و پرورش، تحقیقات و فناوری، علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه ها، آموزش های مهارتی و آموزش عالی و آموزش پزشکی تشکیل می شود.

سه شنبه نیز جلسه هیات رییسه کمیسیون برگزار شده و نمایندگان عضو دونفر از اعضاء کمیسیون را به عنوان ناظر در شورای عالی آموزش و پرورش انتخاب خواهند کرد و سپس «علی اصغر فانی» وزیر آموزش و پرورش با حضور در این کمیسیون به سوالات «مهرداد بذرپاش» نماینده تهران، «نادر قاضی پور» ارومیه، «علی ایرانپور» نماینده مبارکه، «علی نعمت چهاردولی» نماینده ملایر، «موسی الرضا ثروتی» نماینده بجنورد، «مجید منصوری بیدکانی» نماینده لنجان، «سید رمضان شجاعی کیاسری» نماینده ساری، «محمدعلی مددی» نماینده میانه، «مهناز بهمنی» نماینده سراب و «رضا عبدالهی» نماینده ماه نشان و «علی محمد احمدی» نماینده دهلران پاسخ خواهد داد.

کمیسیون اجتماعی

روز یکشنبه هفته آینده طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و کارکنان آموزش و پرورش، طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور بررسی می کنند.

دوشنبه نیز اعضای این کمیسیون طی سفری از شهرستان دماوند و فیروزکوه بازدید می کنند.

سه شنبه اعضای کمیسیون اجتماعی طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات رتبه و نتایج نهائی آزمونهای استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری های غیرقانونی را بررسی می کنند و از «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دعوت شده تا با حضور در این کمیسیون به سوالات «صیدعیسی دارایی» نماینده اندیمشک، «سیدناصر موسوی لارگانی» نماینده فلاورجان، «محمدحسین فرهنگی» نماینده تبریز، دو سوال «محمدمهدی مفتح» نماینده تویسرکان، دو سوال «حسینعلی حاجی دلیگانی» نماینده شاهین شهر، «جعفر قادری» نماینده شیراز و «فاطمه آلیا» نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ دهد.

کمیسیون اقتصادی

اعضای این کمیسیون روز شنبه به ادامه بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت می پردازند.

یکشنبه هفته آینده نیز بررسی بندهای ارجاعی از صحن علنی مجلس درخصوص لایحه اصلاح قانون مالیاتهای مستقیم و اصلاحات بعدی آن می پردازند.

روز سه شنبه نیز در کمیسیون اقتصادی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده از دروازه مرز زمینی اسندره و سرو و طرح الحاق هفت بند به ماده (34) قانون پولی و بانکی کشور بررسی می شود.

چهارشنبه هفته آینده جلسه هیأت رئیسه کمیسیون و بررسی طرح ها و لوایح موجود و اخبار اقتصادی جاری و نحوه بررسی طرح ها، لوایح در دستور کمیسیون برگزار می شود.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

روز شنبه اعضای کمیسیون امنیت ملی به ادامه بررسی لایحه الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت می پردازند.

سه شنبه نیز طرح ها و لوایح ارجاعی به کمیسیون بررسی شده و گزارش آخرین وضعیت پرونده های جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در دیوان بین المللی لاهه با حضور مسوولین مربوطه استماع می شود.

کارگروه های امنیت، روابط خارجی و مطالبات ملی نیز جلسه خواهند داشت.

کمیسیون انرژی

اعضای این کمیسیون طی هفته آینده جمع بندی طرح یک شوری الحاق برخی از مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات ملی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، استماع گزارش آقای «علی اکبر صالحی» معاون رییس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی در خصوص اقدامات انجام شده آن سازمان در مورد مسائل مطروحه فیمابین سازمان با شورای حکام، بررسی لایحه یک شوری زیست محیطی ایران با حضور کارشناسان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان انرژی اتمی، وزارت نفت، دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی را در دستور کار دارند و سپس از نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست بازدید خواهند کرد.

اعضای این کمیسیون همچنین به بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی می پردازند.

تصمیم گیری درباره طرح یک شوری اجازه سازمان ها و دستگاه های دولتی و مؤسسات عمومی غیردولتی به استفاده از انرژی خورشیدی با حضور کارشناسان دیوان محاسبات کشور و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز در دستور کار کمیسیون انرژی قرار دارد.

کمیته نفت، گاز و پتروشیمی این کمیسیون روز سه شنبه بررسی مشکلات جایگاه داران پمپ بنزین با حضور مسوولان وزارت نفت، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و جایگاه داران پمپ بنزین می پردازد.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه رسیدگی به لایحه و طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را در دستور کار دارند و روز سه شنبه طرح اصلاح تبصره(1) ماده(5) قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات را بررسی می کنند.

انتخاب و معرفی دونفر از اعضای کمیسیون برای عضویت ناظر در شورای حقوق و دستمزد در دستور کار روز سه شنبه است.

روز سه شنبه قرار است مسوولان ذی ربط برای ارایه گزارش عملکرد تبصره(4) قانون بودجه سال1393 کل کشور در کمیسیون برنامه و بودجه حضور یابند.

کارگروه اقتصادی روز یکشنبه ادامه بررسی پیشنهادات الحاقی به لایحه و طرح الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را در دستور کار دارد و روز دوشنبه گزارش دیوان محاسبات درخصوص عملکرد شش ماهه عملکرد تبصره(21) قانون بودجه سال1393 هدفمندکردن یارانه را بررسی می کند.

کارگروه اجتماعی نیز روز یکشنبه بررسی طرح شفاف سازی اعلام کتبی نمرات رتبه و نتایج نهائی آزمونهای استخدامی به داوطلبان استخدام و ممنوعیت به کارگیری غیرقانونی را در دستور کار دارد.

کارگروه عمومی و دفاعی نیز روز سه شنبه به بررسی بودجه پیشنهادی دیوان محاسبات کشور در سال1394 رسیدگی و جمع بندی نهایی تفریغ بودجه سال1391 کل کشور می پردازد.

کمیسیون بهداشت و درمان

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعاده شده از شورای نگهبان را در دستور کار دارند و سپس به بررسی طرح الزام سازمان بیمه اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون بازنشستگی پیش از موعد کارگران دولت مصوب1386 براساس دوسال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان می پردازند.

روز سه شنبه این کمیسیون میزبان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است تا گزارشی از بیمارستان های زنجیره ای ارایه کند.

استماع گزارش معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و وزیر امور اقتصاد و دارایی درخصوص نحوه تخصیص بودجه بخش سلامت کشور نیز در دستور کار روز سه شنبه است.

کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه در کارگروه اصلاح حوزه انتخابیه بررسی موضوع اصلاح حوزه های انتخابیه را در دستور کار دارند و سپس طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران مصوب سال 1375 و اصلاحات بعدی آن را بررسی می کنند.

روز سه شنبه اعضای این کمیسیون از تاسیسات سازمان انرژی اتمی بازدید می کنند و سپس میزبان معاونان وزارت اطلاعات درخصوص بررسی مسایل امنیتی کشور هستند.

کمیسیون صنایع و معادن

اعضای کمیسیون صنایع و معادن روز سه شنبه گزارش معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور معادن و صنایع معدنی را در زمینه عملکرد و برنامه های این بخش بررسی می کنند و سپس میزبان وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سوالات سیدرمضان شجاعی کیاسری نماینده ساری، نادر قاضی پور نماینده ارومیه(دوفقره)، عباس قائیدرحمت نماینده درود و ازنا، علی ایرانپور نماینده مبارکه، مهرداد بذرپاش نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر هستند.

گزارش انجمن صنفی تولیدکنندگان کاشی و سرامیک کشور درخصوص عملکرد و برنامه های انجمن مذکور در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

کمیسیون عمران

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه درباره طرح تأسیس سازمانهای استانی توسعه عمران دریا و سواحل رای گیری می کنند و سپس طرح یک فوریتی الحاق هفت بند به ماده(34) قانون پولی و بانکی کشور را بررسی می کنند.

استماع گزارش معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درخصوص مسکن اجتماعی نیز در دستور کار روز یکشنبه است.

روز دوشنبه نیز بررسی طرح برنامه و بودجه این کمیسیون قرار دارد و روز سه شنبه بررسی عملکرد شش ماهه سال1393 بخش آب و فاضلاب وزارت نیرو با حضور وزیر نیرو و معاونانش بررسی می شود.

وزیر نیرو همچنین به سوالات غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام، علی ایرانپور نماینده مبارکه، امیر خجسته نماینده همدان و عبداله سامری نماینده خرمشهر پاسخ می دهد.

وزیر جهاد کشاورزی نیز برای پاسخگویی به سؤال حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر و میمه روز سه شنبه در این کمیسیون حضور می یابد.

کارگروه مسکن و شهرسازی نیز روز یکشنبه به بررسی موضوعات مسکن کشور می پردازد.

کمیسیون فرهنگی

روز یکشنبه این کمیسیون بررسی طرح حمایت از احداث، تجهیز، نوسازی و مدیریت مساجدکشور و پیگیری امور نمازخانه ها را در دستور کار دارد و روز سه شنبه طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی می کند.

کمیسیون قضایی و حقوقی

روز یکشنبه اعضای این کمیسیون از نمایشگاه مبارزه با قاچاق کالا بازدید می کنند و روز سه شنبه به بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر می پردازند.

کارگروه حقوق خصوصی نیز روز دوشنبه به بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان می پردازد و کارگروه حقوق عمومی در این روز بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی(ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و علائم تجاری) را در دستور کار دارد.

کارگروه حقوق ویژه نیز روز دوشنبه به بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(241) لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت ۱۳۴۷ می پردازد.

کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی

اعضای این کمیسیون روز یکشنبه انتخاب حداقل دونفر از اعضای کمیسیون به عنوان ناظر در شورای ملی ایمنی زیستی را دردستور کار دارند.

بررسی لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در مؤسسه استاندارد و اندازه شناسی کشورهای اسلامی(سمیک)، لایحه یادداشت تفاهم بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری ترکیه در مورد استفاده مشترک از دروازه مرز زمینی رازی و کاپی کوی، طرح استفساریه شمول و یا عدم شمول مالیات و عوارض بر ارزش افزوده و عوارض بر آلایندگی تولیدات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل مورخ1996(1375) کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد، مورخ1972(1351)در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون قرار دارد.

روز سه شنبه وزرای جهادکشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و بحث پیرامون اجرای قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی در وزارت جهادکشاورزی مصوب24/11/1391 مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون دعوت شده اند.

هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان جنگل ها و مراتع کشور روز یکشنبه برای بررسی موضوعات ارجاعی جلسه دارد.

 

23503

کد N517319

وبگردی