آفتاب

اکثر مردم ترکیه داعش را "سازمان تروریستی" می‌دانند

اکثر مردم ترکیه داعش را "سازمان تروریستی" می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریبا 80 درصد از شهروندان ترکیه یا به عبارتی چهار پنجم از آن‌ها گروه «دولت اسلامی» (داعش) را سازمان تروریستی می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، در این نظرسنجی که توسط مرکز تحقیقات اجتماعی و استراتژیک متروپل صورت گرفت، مشخص شد که این تعداد از 71 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ماه ژوئن سال جاری میلادی 9 درصد افزایش داشته است.

بنا بر این نظرسنجی که عنوان آن سپتامبر 2014 و خیزش ترکیه نام دارد، مشخص شد که تنها 9 / 8 درصد از شهروندان ترکیه‌ای که در این نظرسنجی شرکت کرده بودند اعلام کردند داعش یک سازمان تروریستی نیست و 80 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که معتقدند گروه داعش یک سازمان تروریستی است.

همچنین 94 درصد از 1876 شرکت‌کننده در این نظرسنجی اعلام کردند، هیچ احساسی نسبت به اقدامات داعش ندارند و تنها یک درصد به نفع داعش رای دادند.

طبق این نظرسنجی که بین 16 تا 18 سال جاری میلادی و در سراسر استان‌های ترکیه برگزار شد، شهروندان این کشور اعلام کردند که داعش در ترکیه حضور دارد و 26 درصد با آن مخالفت کردند. 21 درصد نیز اعلام کردند که عقیده‌ای در مورد این مساله ندارند و یا درباره این پرسش پاسخی ندادند.

در این نظرسنجی همچنین شرکت‌کنندگان به این سوال پاسخ دادند که آیا از القاعده، جبهه النصرة و داعش می‌ترسند و معتقدند که حملات تروریستی آن‌ها در ترکیه صورت می‌گیرد یا خیر و 53 درصد از آن‌ها جواب مثبت و 27 درصد جواب منفی دادند. همچنین 20 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند که عقیده‌ای در این باره ندارند یا به این سوال پاسخی نگفتند.

شرکت‌کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا دولت آنکارا باید از فعالیت‌های داعش در ترکیه جلوگیری کند 76 درصد پاسخ دادند که ترکیه باید پاسخ قاطعی به داعشی‌ها بدهد و تنها 10 درصد اعلام کردند که دولت آنکارا نباید مداخله‌ای در فعالیت‌های این گروه تروریستی داشته باشد.

همچنین 61 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کردند که دولت آنکارا باید با قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای علیه داعش همکاری داشته باشند و 23 درصد اعلام کردند که دولت ترکیه نباید دخالتی داشته باشد. مابقی شرکت‌کنندگان نیز عقیده خود را در این مورد اعلام نکرده و یا از پاسخ دادن اجتناب کردند.

52 درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی که در سپتامبر ماه جاری میلادی صورت گرفت، اعلام کردند که دولت آنکارا باید در ائتلاف بین‌المللی علیه داعش شرکت کند و 30 درصد نیز پاسخ منفی دادند.

83 درصد از شرکت‌کنندگان ترکیه‌ای در این نظرسنجی اعلام کردند که موافق نیستند که داعش با استفاده از نام اسلام دست به خشونت می‌زند و 13 درصد موافقت خود را با این مساله اعلام کردند.

انتهای پیام

کد N517278

وبگردی