آفتاب

رییس سازمان‌ زندان‌ها: ایران به ناحق متهم به نقض حقوق بشر می‌شود

رییس سازمان‌ زندان‌ها: ایران به ناحق متهم به نقض حقوق بشر می‌شود

رییس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان این که ما در راستای امنیت و حفظ حقوق مردم با قاچاقچیان مواد مخدر مبارزه می‌کنیم، گفت: بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر اعدام را به دلایل دیگری در کشورهای‌شان دارند.

اصغر جهانگیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به گزارش دبیر سازمان ملل متحد در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران، گفت: اعدام‌هایی که در کشور ما انجام می‌شود عمدتاً مربوط به موضوع مواد مخدر است. در واقع به دلیل اینکه کشور ما در مسیری قرار گرفته که مواد مخدر ترانزیت می‌شود این مشکلات در کشور ایجاد شده است.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور تصریح کرد: در این ماجرا علاوه بر اینکه ماموران نیروی انتظامی ما به شهادت می‌رسند، دستگاه قضایی نیز هزینه‌هایی را پرداخت می‌کند؛ لذا عمده بحث اعدام در ایران مربوط به مواد مخدر است.

جهانگیر با بیان اینکه در رابطه با مواد مخدر در حقیقت ما به نفع دنیا کار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه ما در این مسیر کمک و همراهی را از سوی دیگر کشورها مشاهده نمی‌کنیم.

وی اظهار کرد: سازمان ملل از یک سو اعلام می‌کند که معضل مواد مخدر یک پدیده جهانی است و از سوی دیگر مبارزه در این راه را به عنوان نقض حقوق بشر اعلام می‌کند، در حالیکه ما در بحث حقوق بشر جزء کشورهای سرآمد هستیم.

رئیس سازمان‌ زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با بیان اینکه در زندان‌های ما نسبت به زندان‌های کشورهای دیگر شرایط انسانی بیشتری برای زندانیان فراهم شده است، گفت: با توجه به وسعی که داشتیم شرایط انسانی خوبی را برای زندانیان فراهم کردیم، در حالی که این اتفاق در بسیاری از کشورهای دیگر رخ نمی‌دهد.

جهانگیر گفت: در رابطه با گزارش بان کی مون امور بین‌الملل قوه قضائیه پاسخ‌های لازم را به سازمان ملل متحد داده است و بر اساس آن پاسخ نشان دادند که ایران نه‌تنها ناقض حقوق بشر نیست بلکه ابزار حقوق بشر در دست استکبار و برای کوبیدن کشورهای آزادی‌خواه است.

وی افزود: آنها با متهم کردن ما به نقض حقوق بشر، استقلال کشورهایی مثل ایران را که می‌خواهند روی پای خود بایستند، تحت‌الشعاع قرار داده و از این ابزار سوء‌استفاده می‌کنند، در حالی که بسیاری از کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند به دلایل دیگری در کشورهایشان اعدام دارند نه به دلیل قاچاق مواد مخدر، اما ما که در راستای امنیت و حفظ حقوق مردم وارد این مبارزات شدیم به ناحق متهم به نقض حقوق بشر می‌شویم.

انتهای پیام

کد N517269

وبگردی