آفتاب

دادستان کل آمریکا استعفا کرد

دادستان کل آمریکا استعفا کرد

اریک هولدر، نخستین سیاه‌پوستی که به سمت دادستانی کل آمریکا رسیده بود، از این مقام کناره‌گیری کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا با حضور در مراسمی در کاخ سفید ضمن قدردانی از عملکرد اریک هولدر گفت، در زمان ریاست او بر دستگاه قضایی نرخ جنایت در آمریکا کاهش یافت.

وزارت دادگستری آمریکا گفته است هولدر تا زمان تعیین جانشین در مقام خود باقی می‌ماند.

هولدر ۶۳ ساله، یکی از معدود افراد عالی رتبه باقیمانده از دوره نخست ریاست جمهوری باراک اوباما است که در شش سال اخیر وزارت دادگستری آمریکا را زیر نظر داشته است.

از جمله منتقدان جدی اریک هولدر در وزارت دادگستری آمریکا، جمهوری‌خواهانی بودند که عملکرد او را نقض بی‌طرفی دستگاه قضایی می دانستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از بی.بی.سی، وجه تمایز دوره مدیریت هولدر تمرکز بر حقوق مدنی بود که مورد ستایش برخی رهبران سیاه پوست قرار داشت اما همزمان انتقاد شماری از افراد دیگر را برانگیخت.

اریک هولدر در تابستان اخیر نقش مهمی در مهار بحران ناشی از تیراندازی پلیس به یک نوجوان سیاه پوست غیرمسلح در ایالت میسوری ایفا کرد.

پیش از آن که باراک اوباما بعد از ظهر پنجشنبه رسما این خبر را اعلام کند، کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای از عملکرد هولدر قدردانی کرد.

بنا به بیانیه کاخ سفید، دستاوردهای هولدر، میراثی تاریخی برای جنبش حقوق مدنی به وجود آورد و بی طرفی دستگاه قضایی را احیا کرد.

انتهای پیام

کد N517177

وبگردی