آفتاب

سخنرانی رییس‌جمهوری کلمبیا در مجمع عمومی سازمان ملل

سخنرانی رییس‌جمهوری کلمبیا در مجمع عمومی سازمان ملل

رییس‌جمهوری کلمبیا ضمن هشدار نسبت به آنچه بی‌تفاوتی نسبت به آسیب‌ دیدن انسان‌ها خواند، اعلام کرد که جامعه بین‌المللی باید اقدامات لازم را برای غلبه بشریت بر جنگ به عمل آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی سازمان ملل متحد، خوآن مانوئل سانتوس، رییس‌جمهوری کلمبیا در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد: ما راه را گم کرده‌ایم زیرا وقتی به فجایع انسانی نگاه می‌کنیم دیگر حس دردمندی به ما دست نمی‌دهد. اکنون زمان آن رسیده که بیدار شویم و اقدام کنیم.

رییس جمهوری کلمبیا با اشاره به این که جهان، اکنون مملو از اخبار بد درباره جنگ، تروریسم و بیماری‌ها است، اعلام کرد که در حال حاضر خوشبختانه کشورش مسیر خوبی را طی کرده و به صلح نزدیک شده است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت فارک در کشورش تصریح کرد: حدود دو سال مذاکره در هاوانا با اعضای فارک نتایجی قطعی، مفید، جدی و واقعی داشته است.

وی همچنین گفت که سه مورد از 5 مورد اختلاف نظر میان فارک و دولت کلمبیا تاکنون حل و فصل شده است.

وی اظهار کرد: کلمبیا بدون مواد مخدر و مناقشه تا همین چند سال پیش یک رویا بود اما اکنون این رویا در حال گره خوردن با واقعیت است.

رییس‌جمهوری کلمبیا گفت که کشورش از آسیب دیدن مردم در سوریه، عراق، لیبی، ساحل و اوکراین ناخرسند است. وی همچنین اقدامات تروریستی داعش را محکوم کرد.

سانتوس در بخش دیگری از اظهارات خود به مناقشه اسرائیل و فلسطین پرداخت و اعلام کرد: ما نسبت به آسیب دیدن بسیاری از خانواده‌ها در فلسطین و اسرائیل بی‌تفاوت نیستیم.

انتهای پیام

کد N517174

وبگردی