آفتاب
در دیدار با ایراکلی غاریبا شویلی

روحانی: ایران خواستار ثبات، امنیت و توسعه گرجستان است

روحانی: ایران خواستار ثبات، امنیت و توسعه گرجستان است

رییس جمهوری کشورمان با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان برای همکاری میان ایران و گرجستان، گفت: ایران آماده توسعه روابط اقتصادی به ویژه اجرای طرح های زیربنایی با گرجستان است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، در دیدار با ایراکلی غاریبا شویلی، نخست‌وزیر گرجستان آمادگی ایران برای همکاری در حوزه انرژی، گاز، آب و حمل و نقل با این کشور را اعلام کرد.

روحانی افزود: اجرای طرح اتصال خلیج فارس به دریای سیاه از علایق مشترک دو کشور بوده که باید با اراده طرفین عملیاتی شود.

رییس جمهوری کشورمان با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی گرجستان، گفت: ثبات، امنیت و توسعه گرجستان خواست ایران است و دو کشور می توانند در این زمینه نیز همکاری مناسبی داشته باشند.

روحانی با تاکید بر توسعه همکاری های دو جانبه تهران-تفلیس در حوزه های فرهنگی، ورزشی و مبارزه با مواد مخدر، خواستار گسترش همکاری های منطقه ای برای اهداف توسعه و امنیت دو کشور و منطقه شد.

ایراکلی غاریبا شویلی نیز در این دیدار با یادآوری روابط دیرینه و تاریخی دو کشور، گفت: ایران و گرجستان می توانند با همکاری یکدیگر حجم مبادلات تجاری، فرهنگی و ارتباطات مردمی را چند برابر کنند.

وی اجرای طرح های استراتژیک نظیر احداث خط لوله گاز و آب و توسعه حمل و نقل را زمینه ساز توسعه بیشتر همکاری های اقتصادی دانست و گفت: روابط اقتصادی ما در چند سال اخیر افزایش یافته است.

نخست‌وزیر گرجستان نقش کمیسیون دوجانبه ایران و گرجستان در طراحی ساز و کارهای لازم برای توسعه مناسبات اقتصادی را مورد اشاره قرار دارد و از سفر رییس پارلمان و وزیر اقتصاد کشورش به تهران به منظور فعال سازی این کمیسیون دو جانبه خبر داد.

وی همچنین ضرورت انسجام کشورهای دنیا در مقابله با مشکلاتی نظیر تروریسم را خاطرنشان ساخت و ابراز خوش‌بینی کرد که به زودی مذاکرات ایران و ۱+۵ به نتیجه مطلوبی دست یابد.

انتهای پیام

کد N517114

وبگردی