آفتاب
آیت‌الله جوادی‌آملی:

انسان عاقل خود را وابسته به ماشین نمی‎کند

انسان عاقل خود را وابسته به ماشین نمی‎کند

آیت‌الله‌ عبدالله جوادی آملی با بیان این‌که قرآن و عترت به ما شرافت و عزت را آموخته‎اند، تاکید کرد: تعامل علم و دانشگاه و صنعت باید باشد، ولی اینگونه نیست که انسان را اسیر خود کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار با رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به کرامت وجودی انسان افزود: انسان عاقل خود را وابسته به ماشین نمی‎کند، ما ماشین را وارد زندگی و جوانان را بیکار کردیم؛ زیرا این کار برای راحتی انسان بود نه اینکه انسان را بیکار کرده و اسیر خود کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: تعامل علم و دانشگاه و صنعت باید وجود داشته باشد، ولی اینگونه نیست که انسان را اسیر خود کند. ماشین نباید ما را اسیر خود کند زیرا ما هستیم که به همه چیز ارزش می‎دهیم.

این مرجع تقلید یادآور شد: بی‎عرضگی ما باعث شده است که تحریم‎ها فشار وارد کند؛ کشوری که ده درصد انرژی و منابع جهان را در اختیار دارد و یک درصد جمعیت جهان را نیز دارد نباید اینگونه تحت فشار قرار گیرد؛ قرآن ما را غیور بار می‎آورد، غیور نیز از برترین صفات و خصایلی است که یک انسان دارد.

جوادی آملی گفت: غیور و با غیرت بودن این است که نه در حریم کسی دخالت کنیم و نه اینکه اجازه بدهیم کسی در حریم ما دخالت کند؛ برای غیور بودن ابتدا باید هویت‌شناس باشیم، زیرا کسی که خود و هویتش را نشناخت، هیچ‌گاه نمی‎تواند این عرصه را درست تفکیک کند.

وی افزود: قرآن ما را زنده کرده و به ما آموخته است که از حداقل‎ها بهترین زندگی را درست کنید؛ کشوری که دو سوی آن دریا باشد و این همه معادن و جنگل باشد چرا باید این گونه مشکل داشته باشد و تحریم نیز بشود.

این استاد برجسته حوزه بیان کرد: قرآن و عترت به ما شرافت و عزت را آموخته‎اند؛ کشور ما 10 سال اول انقلاب را در جنگ داخلی و جنگ با صدام گذراند، ولی خم به ابرو نیاورد، ولی پس از جنگ غرب با عراق در سال 90 حاضر نشد پیمان خود با عراق را نقض کند؛ این کار کار کشوری است که با مهر قرآن و اهل بیت(ع) رشد کرده است.

وی گفت: کشور ما با فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع)، «آقا» رشد کرده است و در مذاکرات هم باید به آنها بگوییم که ما آقا هستیم و این شما هستید که باید تعهد بدهید.

انتهای پیام

کد N517012

وبگردی