آفتاب

13 هزار نظامی آمریکایی در پایگاه اسپایکر مستقر می شوند

13 هزار نظامی آمریکایی در پایگاه اسپایکر مستقر می شوند

ایرنا نوشت:

جاسم محمد حسن العطیة' معاون اول رییس شورای استان صلاح الدین عراق با اشاره به اینکه در حال حاضر دهها مشاور نظامی آمریکایی در پایگاه ' اسپایکر ' مستقر هستند، گفت : طی چند روز آینده 13 هزار سرباز آمریکایی دیگر همراه با تجهیزات خود در این پایگاه مستقر می شوند .
به گزارش پایگاه خبری عراقی ' السومریه نیوز ' العطیه گفت : فرماندهی نظامی آمریکا پایگاه اسپایکر را به عنوان پایگاهی برای تمرکز ارتش آمریکا انتخاب کرده است زیرا این پایگاه بزرگترین پایگاه نظامی در عراق است و در حال حاضر دهها مشاور نظامی آمریکایی برای هماهنگی با عراقی ها و نظارت بر نبردها در آن مستقر هستند.

این مقام عراقی افزود : نیروهای جدید آمریکایی طی روزهای آینده وارد این پایگاه می شوند تا با پشتیبانی هواپیماها در آزاد سازی استان ' صلاح الدین ' مشارکت داشته باشند .

' حیدر العبادی ' نخست وزیر عراق چهارشنبه در دیدار با اوباما رییس جمهوری آمریکا گفت : آمریکایی ها درعراق عملیات زمینی ندارند .

مقتدی صدر رییس جریان صدر نیز 15 سپتامبر گفته بود اگر نیروهای آمریکایی به عراق بازگردند ،نیروهایش آن ها را هدف قرار می دهند و در عین حال از رزمندگان ضد داعش خواسته بود اگر آمریکایی ها از طریق زمینی یا دریایی ، مستقیم یا غیر مستقیم وارد میدان شدند ، میادین جنگ را ترک کنند .

گفتنی است ژنرال ' مارتین دمپسی ' از فرماندهان نظامی آمریکا پیش از این گفته بود نیروهای آمریکایی ممکن است ناچار شود دست به عملیات نظامی زمینی بزرگتری برای مقابله با داعش بزنند و در عین حال کاخ سفید اعلام کرده بود نیروی زمینی آمریکا ماموریت جنگی در عراق نخواهد داشت.

نیروهای داعش که طی سه سال گذشته تحت عنوان مخالفان سوری و برای مبارزه با بشار اسد تحت حمایت غرب و برخی کشورهای عربی قرار داشتند در حال حاضر بهانه ای برای حضور کشورهای غربی در منطقه شده اند.

26149

کد N516994

وبگردی