آفتاب
نماینده اتحادیه عرب در آژانس انرژی اتمی:

سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی باید از خاورمیانه برچیده شود 

سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی باید از خاورمیانه برچیده شود 

نماینده اتحادیه عرب در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت:  آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست با طراحی چارچوبی نسبت به برچیده شدن زرادخانه های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و عاری شدن خاورمیانه از سلاح های هسته ای اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر از وین، صادق مرافی سفیر و نماینده کویت در آژانس بین المللی انرژی اتمی که به نمایندگی از کشورهای اتحادیه عرب، بیانیه این اتحادیه را در نشست شورای حکام قرائت می کرد ، خواستار نابودی سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی شد.

مرافی در این بیانیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست با طراحی چارچوبی نسبت به برچیده شدن زرادخانه های تسلیحاتی رژیم صهیونیستی و عاری شدن خاورمیانه از سلاح های هسته ای اقدام کند.

نماینده اتحادیه عرب همچنین در بیانیه خود با تاکید بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای توسط کشورهای عضو، بر حق جمهوری اسلامی در برخورداری از این انرژی در چارچوب ان پی تی تاکید کرد.

مرافی در ادامه با تمجید از گفتگوهای هسته ای ایران و گروه 1+5 بر ادامه این گفتگوها تا رسیدن به نتیجه ای مطلوب تاکید کرد.

گفتنی است پنجاه و هشتمین نشست سالانه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در حالی در مقر دائمی آژانس در وین برگزار می شود که کمالوندی معاون سازمان انرژی اتمی کشورمان در سخنانی در این نشست خواستار رویکرد سازنده آژانس در مذاکرات دوجانبه شد .

کمالوندی همچنین اقداماتی مانند تحریم ها و استانداردهای دوگانه را مضر و مانعی برای رسیدن به توافقات در حل پرونده ی هسته ای کشورمان دانست.

کد N516945

وبگردی