آفتاب
حقیقت پور در گفتگو با مهر:

انگلیس لیاقت ارتقاء سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد / کمیسیون امنیت ملی موضع گیری می کند

انگلیس لیاقت ارتقاء سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد / کمیسیون امنیت ملی موضع گیری می کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شواری اسلامی با بیان اینکه دولت انگلیس لیاقت ارتقاء سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد گفت: ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی نسبت به این اظهارات سخیف موضع گیری خواهیم کرد.

منصور حقیقت پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اظهارات روز گذشته دیوید کامرون در سازمان ملل گفت: اینگونه اظهارات نشان داد که هنوز دولتمردان انگلیس بی ادب و مست قدرت قرن های گذشته هستند، اینها هنوز در سرمستی قدرت غوطه ور هستند.

وی افزود: حرف های بی ادبانه کامرون حاکی از آن است که دولتمردان انگلیس اصول اولیه دیپلماسی را بلد نیستند و تنها چند ساعت بعد از ملاقات با رئیس جمهور اسلامی ایران لب به گزافه گویی باز می کنند.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: این اظهارات کامرون باعث می شود که دولت انگلیس با قهر انقلابی دولت، مجلس و مردم جمهوری اسلامی ایران مواجه شود.

حقیقت پور با بیان اینکه دولت انگلیس لیاقت ارتقاء سطح روابط با جمهوری اسلامی ایران را ندارد گفت: ما در مجلس و کمیسیون امنیت ملی نسبت به این اظهارات سخیف موضع گیری خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه این اظهارات آن هم از تریبون سازمان ملل متحد بسیار ناشیانه، بی ادبانه و وقیحانه بود افزود: دولت انگلیس نشان داد که هنوز نیازمند تنبیه سیاسی از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به اینکه برقراری ملاقات بین دو کشور ایران و انگلیس در چنین سطحی بعد از بیش از 30 سال اتفاق افتاده است گفت: دولت انگلیس می توانست از این فرصت برای احیاء چهره منفور خود در خاورمیانه و به خصوص ایران استفاده کند، می توانست تاریخ سیاهی که از رفتار خود در اذهان مردم ایران ترسیم کرده بود را پاک کند اما با این اظهارات نشان داد لیاقت دستیابی به این مسئله را ندارد.

حقیقت پور با اشاره به اینکه ما نباید در مواجهه با انگلیس سادگی کنیم ادامه داد: باید حسرت رابطه درست و اصولی را در دل دولتمردان انگلیس بگذاریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: هنوز فرمان اداره سیاست های انگلیس در دست دولتمردان فساد، نادان و بدمست است که مردم این کشور باید این فرمان اداره امور خود را از دست آنها خارج کنند.

به گزارش مهر، دیوید کامرون در سخنرانی روز گذشته خود در سازمان ملل گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز این‌گونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می‌توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند برای عراقی امن‌تر و باثبات‌تر و نیز سوریه‌ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.

کد N516904

وبگردی