آفتاب
آیت‌الله نوری‌همدانی:

تمجید رهبری از جهاد دانشگاهی بیانگر تاثیرگذاری این نهاد است

تمجید رهبری از جهاد دانشگاهی بیانگر تاثیرگذاری این نهاد است

آیت الله حسین نوری‌همدانی از مراجع عظام تقلید، گفت: تمجید رهبر معظم انقلاب از جهاد دانشگاهی بیانگر تاثیرگذاری این نهاد انقلابی است و فعالیت‌های آن باید توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، این مرجع تقلید روز پنجشنبه در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی کشور با وی در سخنانی با اشاره به روایتی از امام جواد (ع) بر لزوم تفقه در دین تاکید کرد.

وی گفت: دشمنان اسلام سعی می‌کنند ابعاد مختلف دین شناخته نشود و دین در حوزه فردی خلاصه شود، در حالی که اسلام دین زندگی در عرصه فردی و اجتماعی است و برای همه عرصه‌های بشری برنامه دارد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه نظام اسلامی سه رکن دارد، تصریح کرد: اول آموزه‌های اسلامی و اسلام، دوم مردم و سوم ولایت فقیه است که با وجود هر سه عامل دین در جامعه پیاده می‌شود.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه انقلاب ما فرهنگی است گفت: دین اسلام برای همه حوزه‌های بشری اعم از سیاسی، اقتصادی و ... برنامه دارد، اما مسایل فرهنگی از همه مهمتر است.

نوری همدانی با قدردانی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب تمجید زیادی از فعالیت‌های جهاد کرده‌اند که امیدوارم با تلاش بیشتر شما این فعالیت‌ها توسعه یابد.

این مرجع تقلید بر لزوم حفظ ارتباط میان این نهاد با مراجع تاکید و عنوان کرد: شما فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی و ... داشته‌اید و از شما می‌خواهیم تا با جدیت بیشتری این مباحث توسعه یابد و به خصوص در مباحث فقهی این ارتباط حفظ شود.

در این دیدار، حمیدرضا طیبی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در زمینه‌های علمی، فناوری، قرآنی و علوم انسانی پرداخت.

انتهای پیام

کد N516790

وبگردی