آفتاب

فرانسه در حال بررسی پیوستن به حملات علیه داعش در سوریه است

فرانسه در حال بررسی پیوستن به حملات علیه داعش در سوریه است

وزیر دفاع فرانسه اعلام کرد که کشورش در حال بررسی این مساله است که آیا حملات هوایی را به سوریه بسط دهد یا خیر. مقامات ارشد ارتش فرانسه نیز قرار است امروز (پنجشنبه) با یکدیگر دیدار و ماموریت این کشور علیه شبه نظامیان داعش را مشخص کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه گفت: مقامات فرانسه در حال بررسی هستند که آیا برنامه‌های کنونی پاریس برای حملات هوایی در عراق علیه شبه نظامیان داعش که در سوریه نیز پایگاه دارند، کافی است یا خیر.

وزیر دفاع فرانسه افزود:‌ جنگنده‌های فرانسه صبح امروز در حریم هوایی عراق به پرواز در خواهند آمد تا برای حملات جدید علیه مقرهای داعش آماده شوند.

وی افزود: ما در حال حاضر وظیفه مهمی در عراق داریم و بررسی خواهیم کرد که در روزهای آتی وضعیت چگونه خواهد بود.

وزیر امور خارجه فرانسه چند روز گذشته اعلام کرده بود که انجام حملات هوایی در سوریه هیچ مانع قانونی ندارد.

لودریان همچنین گفت: نیروهای الجزایر به دنبال شبه نظامیانی هستند که کوهنورد فرانسوی را در اقدامی تلافی جویانه علیه حملات هوایی فرانسه به شبه نظامیان داعش سربریدند.

وی افزود: فرانسه که حملات هوایی خود را تا کنون به عراق محدود کرده در حال بررسی این مساله است که آیا این حملات را به سوریه نیز بسط دهد یا خیر.

وزیر دفاع فرانسه ادامه داد: هدف این گروه‌ها گسترش ترور است.

ارو پیر کردل، کوهنورد فرانسوی در حالی که در یک منطقه کوهستانی واقع در شمال الجزایر کوهنوردی می‌کرد ربوده شد. همراهان الجزایری وی آزاد شدند.

انتهای پیام

کد N516724

وبگردی