آفتاب

پیشنهاد جدید گازی نعمت‌زاده به زنگنه/ فرمول قیمت گاز پتروشیمی‌ها را 10 ساله کنید

پیشنهاد جدید گازی نعمت‌زاده به زنگنه/ فرمول قیمت گاز پتروشیمی‌ها را 10 ساله کنید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تنها راهکار بازگشت سرمایه گذاران به صنایع پتروشیمی ایران تعیین یک فرمول قیمت 10 ساله برای فروش گاز خواهد بود اعلام کرد: صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران باید صادرات محور شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نعمت زاده در مراسم آغاز به کار نمایشگاه ایران پلاس باتاکید بر اینکه یکی از سیاست های کلان دولت توسعه صنایع تکمیلی پتروشمیی در کشور است، گفت: در شرایط فعلی تامین خوراک مناسب برای صنایع بالادستی پتروشیمی، تامین مواد اولیه پولیمری برای صنایع تکمیلی پتروشیمی و ایجاد رونق اقتصادی در سطح صنعت کشور منجر به توسعه صنایع پتروشیمی ایران خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه اگر 10 درصد رشد سرمایه گذاری در سطح صنعت کشور اتفاق بیفتد میزان رشد در صنایع پتروشیمی کشور به بیش از 10 تا 15 درصد خواهد رسید، تصریح کرد: به منظور توسعه بخش بالادستی و صنایع تکمیلی پتروشیمی کشور باید یک فرمول قیمت گذاری بلند مدت برای فروش گاز به پتروشیمی های ایران  تدوین و نهایی شود.

این عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تنها راهکار بازگشت سرمایه گذاران به صنایع پتروشیمی ایران تامین بلند مدت قیمت فروش گاز پتروشیمی ها است اظهار داشت: به نظر می رسد در هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران تصمیم گرفته شده تا یک فرمول قیمت 10 ساله برای فروش گاز به پتروشیمی ها تعریف و اجرایی شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه باید صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران صادرات محور باشند اظهار داشت: اگر می خواهیم صادرات محصولات خام پتروشیمی همچون انواع پلی اتیلن ها، پلی پروپیلن و ای بی اس متوسط شود  باید صنایع تکمیلی کشور صادرات محور شوند.

 

کد N516683

وبگردی