آفتاب
سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات دیوید کامرون:

انگلیس، منطقه و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است

انگلیس، منطقه و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت‌های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می‌دهد که درباره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابه‌جا کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سخنان روز گذشته دیوید کامرون اظهار داشت: سخنرانی نخست‌وزیر انگلیس در مجمع عمومی ملل متحد نشان دهنده تداوم دیدگاه خودمحورانه دولتی است که سابقه نابسامانی در منطقه ما دارد و بسیاری از مشکلات این منطقه به دلیل سیاست‌های نادرست آن دولت است.

وی افزود: باعث تاسف است که دولتی که با اقدامات و حمایت‌های خود از تروریست‌ها، منطقه ما و جهان را به شر داعش مبتلا ساخته است به خود اجازه می‌دهد که درباره کشوری که همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشقدم بوده است، قضاوت نابه‌جا کند.

 دیوید کامرون در سخنرانی روز گذشته خود در سازمان ملل گفت: ایران باید فرصت داشته باشد تا نشان دهد می‌تواند بخشی از راه‌حل منطقه (در مبارزه با داعش) باشد و نه بخشی از مشکل. صبح امروز من با رئیس جمهور روحانی دیدار کردم، ما اختلاف نظرهای شدیدی داریم. ایران از گروه‌های ترویستی حمایت می‌کند، برنامه هسته‌ای‌اش، رفتارش با مردمش، همه اینها باید تغییر کند.

کامرون پس از طرح این اتهامات همکاری با ایران را نیز این‌گونه مشروط کرد: با این حال رهبران ایران می‌توانند برای نابودی تهدید داعش کمک کنند. آنها می‌توانند برای عراقی امن‌تر و باثبات‌تر و نیز سوریه‌ای امن و فراگیر کمک کنند. اگر آنها آماده این کار هستند، ما بایستی از همراهی آنها استقبال کنیم.


 

کد N516612

وبگردی